Karlovac je davno bio brend

Karlovac je davno bio brend

Ako do sada niste znali Karlovac je postao mjesto gdje se spajaju Europa i Balkan, sjeverna i južna Hrvatska, ali i mjesto kroz koje se više samo ne prolazi već u  njemu zadržava. Te konstatacije i ocjene iznio je na prezentaciji “brenda grada Karlovca” u Gradskoj biblioteci, prvi čovjek “Millenijum promcije” iz Zagreba dr.sc.Božo Skoko. Ta ugledna tvrtka koja se, između ostalog,  bavi brendiranjem tvrtki i proizvoda, kao i gradova, imala je zadatak da za Karlovac izuči “brend” koji će ga učiniti prepoznatljivom destinacijom u Republici Hrvatskoj, te tako privuči što veći broj turista, ali i ulagača u gospodarstvo.

Stručnjaci iz “Millenijuma” na osnovu detaljne analize okarakterizirali su naš grad kao “Grad zvijezde”, “Grad četiri rijeke”, “Grad susreta” i “Grad piva”, pa će jedan od slogana u kampanji biti “Vidimo se u Karlovcu”. Grad je dobio i svoj prepoznatljivi znak šesterokrake zvijezde, a svi ti detalji trebali bi osigurati ćveću posjećenost, jačanje potražnje, rast cijena nekretnina, otvaranje novih radnih mjesta, veće zarade od ugostiteljstva i turizma i veće zadovoljstvo građana uz ugodniji život. Brendiranje Karlovca kojeg su izradili stručnjaci “Millenijum promocije” gradsku kasu su stanjili za 260 tisuća kuna, a oni su otkrili detalje iz karlovačke sadašnjosti, koje, pretpostavljamo, Karlovčani do sada nisu znali ili nisu koristili.

Bio bih sretan da je Karlovac i danas, kao što je bio prije tridesetak godina, poznat po brendu metalne industrije(Jugoturbina, ŽEČE, Kordun), tekstilne branše (Velebit, Konteks, Vunateks, Budućnost), kožne industrije (Ivo Marinković i Kraš), prehrambene proizvodnje (KIM, PPK, Žitoproizvod), te po ugostiteljstvu i hoteljerstvu. Danas je Karlovac u poslovnom svijetu prepoznatljiv jedino kroz HS Produkt, Poslovnu zonu koja je još uvijek prazna, dakle po pištoljima i jurišnoj pušci, sve ostalo samo je prošlost i sijet na nešto što je Karlovac nekad svrstavalo u jedan od najrazvijenijih gradova bivše države. Za njom, bivšom državom, ne treba plakati, ali se treba pitati dali je naš grad i njegovi žitelji zavrijedili sudbinu kakva ih je zadesila. Politički čimbenici ustvrdit će da je za sve karlovačke nedaće kriv rat i ratna razaranja, a ja mislim da postoje i danas, a u Karlovcu žive i rade ljudi koji su “razorili” i posvojili sve ono što u  njemu bilo dobro. Brendiranje Karlovca, kojeg su Karlovčani platili 260.000 kuna, sigurno mu neće pomoći u prepoznatljivosti, popularnosti, gospodarskom razvoju, zapošljavanju i boljoj posjećenosti kao što to prognoziraju gospoda iz “Milenijum promocije”. Oni su svoj dio kolača “popapali”, obavili posao za kojeg su Karlovčni znali od pamtivjeka, a korist od brendiranja, mogu zajedno s naručiocima, objesiti mačku o rep. Živi bili pa vidjeli!

Što o ovoj temi misli naš drugi press(r)ing kolumnist Tihomir Ivka pročitajte ovdje…

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest