Rješavajući problem opasnog pružnog prijelaza, Hrv. željeznice napravile još opasniji

Rješavajući problem opasnog pružnog prijelaza, Hrv. željeznice
napravile još opasniji

Ako se prijelaz ceste preko željezničke pruge u Donjem Zvečaju prema naselju Osor, koji je jučer bio koban za dva radnika Aquaestila, može nazvati nezgodnim, onda identičan prijelaz pet kilometara dalje prema Generalskom Stolu u mjestu Gornji Zvečaj, možemo zvati opasnim. Taj prijelaz vodi u mjesto Leskare koje je jednim svojim dijelom s vremenom postalo i turističko naselje. Sve do pred koji mjesec na prijelazu nije bilo postavljeno ništa doli Andrijinog križa, a konfiguracija ceste je takva da je preglednost izuzetno loša. Kada se ide prema Mrežnici, na pruzi se ne vidi gotovo ništa kada se gleda prema Karlovcu, a situacija nije bitno bolja niti u pravcu Ogulina. Kada se pruzi prilazi s druge strane, iz pravca Mrežnice, odnosno Leskara, ispred prijelaza se čeka na velikoj uzbrdici, te su željezničke tračnice otprilike u razini krova automobila koji čeka na prijelaz.

Mještani su godinama upozoravali na veliku opasnost tog prijalaza, a onda su to konačno shvatili i u HŽ-u, te su krajem prošle godine konačno tamo postavili semafor, odnosno svjetlosnu i zvučnu signalizaciju. Zboga šlampavog projektiranja, Leskarčani su jednako koliko su s tim semaforima dobili, vjerojatno i izgubili. Naime, koji metar od pruge igrađen je njihov infrastrukturni objekt koji regulira rad novopostavljenih semafora, a postavljen je tako da, kada se prema pruzi dolazi s državne ceste, dakle u pravcu Mrežnice, s desne strane vozaču potpuno zaklanja vidik prema pruzi. To više nije tako bitno, obzirom da sada postoje semafori, međutim, ako oni kojim slučajem zakažu, tragedija je sigurna.

Postavljati brklju na svim pružnim prijelazima vjerojatno je HŽ-u preskupa investicija. Jesu li ljudski životi jeftiniji?

KAporal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest