Nema posla, nema konkurencije – u Karlovačkoj županiji vozi svega sedam taksista

Nema posla, nema konkurencije – u Karlovačkoj županiji vozi svega
sedam taksista

U Karlovcu ih ima samo šest, u Dugoj Resi tek jedan, dok ih Ogulin, Slunj i Ozalj uopće nemaju. Radi se o – taksistima.

Dok megagradovi poput New Yorka i Istanbula broje desetke tisuća taksista, dok se u Zagrebu, Rijeci pa i drugim većim hrvatskim gradovima vode prave “taxi bitke”, karlovačka šestorka koja zarađuje kruh za volanom automobila živi više nego mirnim životom. Većina pamti za ovaj posao puno bolje dane, a tek se njihovi rijetki sugrađani uopće mogu sjetiti je su li se ikada taksijem provozali po vlastitom gradu. O ovom, za Karlovac uistinu rijetkom zanimanju razgovarali smo s jednim od iskusnijih gradskih taksista Husom Karajićem kojeg smo zaskočili na redovitom taksi punktu na karlovačkom autobusnom kolodvoru. – O da, pamtim ja i bolje dane što se tiče ovog posla. Osamdesetih je bilo puno više posla, ljudi su se vozili a mi smo mogli zaraditi solidnu plaću. Više nije tako, ima dana bez ijedne vožnje, kad samo sjedim u automobilu, ispričao nam je iskreni taksist Karajić. Kako kaže, karlovački taksisti nemaju nikakvo udruženje, nemaju tvrtku pa niti dispečera koji bi ih upućivao po mušterije. Tko će, dodaje Karajić, to platiti, pa nema posla ni za nas. Ne boje se dolaska konkurencije jer – nema šanse da se ovdje taj novi način “taksiranja” isplati.

– Ljudi nemaju novca pa je vožnja taksijem luksuz. Voze se samo oni kojima to nije financijski problem ili ako stvarno nemaju drugog izbora nego moraju odmah brzo stići na neko mjesto, kaže Karajić dodavši kako cijeli dan (a s njim smo razgovarali tek u rano poslijepodne) svi raspoloživi taksisti nisu imali možda ni tri vožnje. U drugim gradovima, nastavlja, to nije tako pa se taksisti žestoko bore s konkurencijom za svoj “dio kolača”. Karajić u svom Mercedesu, kao i ostali karlovački taksisti uslugu vožnje naplaćuje po standardnom cjeniku. Sedam kuna je kilometar vožnje s uračunatim “startom” od 20 kuna. Za vožnju od autobusnog kolodvora do željezničke stanice naplati 30 kuna. Ako ima tri putnika, za svakog po deset kuna to i ne bi trebalo biti toliko skupo, razmišlja na glas Karajić. Najdulja vožnja koju je odradio bila je do Trsta. Putnik je bio stranac a kad bi bilo više takvih, priča nam karlovački taksist, onda bi i ovaj posao bio unosniji.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest