Dugoreški letački entuzijasti namjeravaju izgraditi laki avion i registrirati pistu

Dugoreški letački entuzijasti namjeravaju izgraditi laki avion i
registrirati pistu

Nebo nad Mrzlim Poljem i ovog su vikenda parali zvukovi aviona, no ipak ne onih pravih, već modela koje su sami izradili članovi Aerokluba Duga Resa. Kako nam je na prigodnoj smotri modelara na letjelištu nedaleko Mrežnice ispričao najstariji dugoreški aviomodelar Dubravko Mrzljak, dugo je bio jedini u Dugoj Resi koji je gradio male avione i s njima letio upravljajući sa zemlje. No to se prije neokoliko godina promijenilo i Duga Resa je dobila još vrsnih aviomodelara i izuzetno spretnih “pilota”.

– Oduvijek sam želio biti pilot no ta mi se želja nije ostvarila, valjda zbog “krivog” imena i prezimena u ondašnjoj državi, počeo je svoju priču Mrzljak. Kasnije se posvetio gradnji modela, prvo onih najednostavnijih – jedrilica i modela kojima pogon daje elastična traka a zatim i na modele s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

– To je čisti adrenalin i svaki put kad se avion vine u zrak osjetim isto ono uzbuđenje, nastavio je priču iskusni modelar. Sretan je što su mu se u ovom, izuzetno zanimljivom hobiju pridružili i mlađi sugrađani, među njima je i Tomislav Knapić.

–  Dalo bi se diskutirati o tome je li teže graditi ili pilotirati avion. Mene je oduvijek privlačio ovaj hobi i kad sami vidio na internetu kako ekipa radi avione zajedno s prijateljem sam odlučio sam izgraditi svoj. Paralelno smo gradili dva aviona i za to nam je trebalo cijelu zimu no radili smo samo kad smo imali vremena. To je prije kao hobi bilo užasno skupo. Samo za radio stranicu je trebalo izdvojiti dvije mjesečne plaće no to se promijenilo, ispričao nam je Knapić. Kako kaže, većina modela koje imaju članovi dugoreškog kluba imaju električni pogon no ima i aviona koji lete na metanol kao gorivo. Kako bi avioni mogli poletjeti trebalo je urediti i pistu. Na privatnom zemljištu uredili su ovu u Mrzlom Polju dok je kroz mjesec dana u planu otvaranje i letjelišta u Sv. Petru.

– Iako je svaki let pravo uzbuđenje, nema osjećaja do letenja u pravom ultralakom avionu. Imamo veliku želju i ambiciju da kupimo dijelove za ultra-laki avion. Imali smo priliku vidjeti kako su to radili kolege iz drugih klubova pa ga i mi namjeravamo sastaviti. No u tom slučaju bi trebali poraditi i na registraciji ultralakog letjelišta, kazao je Knapić.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest