Voda za piće u gradu Karlovcu i Karlovačkoj županiji odlične je kvalitete. Ovo donekle može biti utjeha i građanima Karlovca koji, to je već poznata stvar, za vodu koja život znači plaćaju među najvišim tarifama u Hrvatskoj. Da je voda odlična, pokazuju rezultati ispitivanja koje je Zavod za javno zdravstvo Karlovačke županije proveo tijekom prošle godine a na temelju 119 uzoraka vode za piće iz javnih vodoopskrbnih sustava.
– Odstupanja od propisanih MDK vrijednosti (maksimalno dozvoljenih koncentracija) nađena su u svega 16 uzoraka i do njih uglavnom dolazi u slučaju loših hidrometeoroloških prilika poput obilne kiše ili visokog vodostaja, rekao nam je ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo Karlovačke županije mr. sc. dr. Boško Milanković te nadodaje da su zabilježena odstupanja u većini slučajeva ”blaga do umjerena” te da je u samo tri slučaja utvrđena povećana vrijednost mutnoće i odstupanja u određenim mikrobiološkim pokazateljima. Ispitivanja su provedena sukladno Pravilniku o ispravnosti vode za piće na kemijske (temperatura, mutnoća,boja, miris, okus, pH, električna vodljivost, amonijak…) i na mikrobiološke pokazatelje ( broj kolonija pri 37 °C i 22°C, enterokoka, Escherichia coli…)
U okviru Programa monitoringa zdravstvene ispravnosti vode za piće u razvodnoj mreži dio uzoraka je preuzet iz vodoopskrbnog sustava kojim upravlja “Vodovod i kanalizacija”, te je u samo 2 uzorka utvrđen umjereno povećan broj kolonija pri 37°C. Ova gradska firma od 2002. godine posjeduje i vlastiti ovlašteni laboratorij u kojem se svakodnevno ispituje kakvoća vode, a čiji rad nadziru Zavod za javno zdravstvo Karlovačke županije i Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
– Voda kojom opskrbljujemo naše potrošače visoke je kvalitete i crpi se na dubinama od 9 do 22 metara iz sedam vodocrpilišta, a njezinu zdravstvenu ispravnost utvrđujemo na svakom bunaru u sklopu svakog vodocrpilišta. Analize provodimo svakodnevno u sklopu našeg internog laboratorija i ukoliko bilo koji parametar uzoraka premašuje dozvoljenu koncentraciju sukladno Pravilniku o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće, zatvaramo taj bunar i na taj način zaustavljamo ulazak vode u vodospreme te naposljetku, u domove potrošača, kaže stručna suradnica u “Vodovodu” Maja Božić te napominje kako je ova tvrtka od kraja 2006. godine vlasnik dvaju certifikata koji se odnose na upravljanje kvalitetom i sigurnošću vode za piće.
Božić dodaje da se, pored izvorišta, uzorci uzimaju i na svim dijelovima sustava javne vodoopskrbe – na vodospremama, crpnim stanicama i hidrantima.
– Rezultati analize pokazuju konstantne vrijednosti s povremenim manjim odstupanjima, najčešće na mjestima gdje je slabija potrošnja i voda dugo stoji u cijevima te se taj problem rješava ispiranjem cjevovoda na krajnjim točkama mreže, tj. hidrantima. Ispiranje se vrši i u slučaju kvara na sustavu javne opskrbe, puknuća ili nekog zahvata jer se tada pokreće talog koji je uvijek prisutan u cijevima te voda postaje žuta i mutna, a može sadržavati i čestice mulja, objašnjava Božić te napominje da se ispiranje glavnih i sekundarnih cjevovoda provode preventivno i to svakog dana na dijelovima sustava javne vodoopskrbe sukladno Planu ispiranja, ali i nakon svake pritužbe potrošača na kvalitetu vode. “Žutu vodu”, kažu u Vodovodu, mogu uzrokovati i dotrajale interne instalacije potrošača, neispravne slavine, stari bojleri s naslagama kamenca i mulja stoga je izuzetno važno da potrošači vode računa o higijeni i ispravnosti internih instalacija.
KAportal.hr