Pilot projekt ili kamikaza projekt? Što je od ovog najnoviji preustroj PU karlovačke u kojoj od 1. veljače policijske postaje u Dugoj Resi, Ozlju, Slunju i Vojniću rade po novom režimu, pitaju se u Općem sindikatu Ministarstva unutarnjih poslova. Naime, sindikalci su medijima uputili otvoreno pismo u kojem iznose problematiku i mišljenje vezano za provođenje pilot-projekta u policijskim postajama III. kategorije.
– Iako se kroz medije pokušava stvoriti dojam da ovaj Pilot projekt ide u korist kako građana, tako i policijskih službenika, nakon razgovora s djelatnicima policijskih postaja PU Karlovačke u kojima se isti provodi, mišljenja smo da stanje nije tako dobro kako se nastoji prikazati široj javnosti. U navedenim postajama koje su i prije provođena ovog projekta imale problema s manjkom djelatnika, opreme i vozila, policijski službenici sada imaju i puno lošije uvjete rada, a radno vrijeme nije prilagođeno potrebama službe, kaže Neven Rajak, sindikalni povjerenik za PU karlovačku.
Kako navodi, obilaskom terena došlo se dozaključka da se najučinkovitije radno vrijeme pokazalo ono u dvosmjenskom sustavu rada 12 – 24,12 – 48, a koje u većini postaja PU Karlovačke, koje su uključene u projekt nije tako organizirano.
– U svaku radnu grupu je potrebno uključiti policijske službenike svih specijalnosti, a kao najučinkovitije pokazalo se objedinjavanje ekipa za očevide na razini policijskih uprava i rasterećenje policijskih postaja jer zbog nedovoljnog broja policijskih službenika nije moguće oformiti grupu tako da bi u svakoj grupi bio dovoljan broj policijskih službenika svih specijalnosti, što također u PU karlovačkoj nije u potpunosti tako organizirano. U mješovitim policijskim postajama, koje vrše i nadzor državne granice, potrebno je i nadalje ustrojiti aktivno 24-satno dežurstvo, koje u PU karlovačkoj nije tako ustrojeno, dodaje Rajak.
Policajci u strahu da ne oštete automobile?
Ovom problemu pridonosi i činjenice da MUP više ne osigurava svoja vozila putem kasko osiguranja, te su policijski službenici u strahu od korištenja istih, jer i u slučaju najmanjeg oštećenja policijski službenici pojedinih postaja u PU Karlovačkoj disciplinski odgovaraju, zbog čega se opravdano boje poduzimati bilo kakve službene radnje u kojima postoji i najmanja mogućnost da može doći do oštećenja vozila, što također direktno utječe na sigurnost građana. Vjerujemo da bi, uz postojeća neopravdana rezanja plaća, svaki policijski službenih pristao odvojiti 20-ak kuna mjesečno (što bi sigurno bilo dovoljno) za potrebe kasko osiguranja vozila, ako bi to značilo da mogu nesmetano obavljati svoj posao koristeći službena vozila.
U sindikatu smatraju da su i sami policajci nezadovoljni i ovim načinom rada kao i zbog činjenice da je premali broj vozila kojima se raspolaže, te da PU Karlovačka, za razliku većine ostalih uprava u Republici Hrvatskoj, provodi intenzivne mjere štednje goriva, što je apsurd u policijskom poslu jer se time direktno štedi na sigurnosti građana.
– Ovime se policijski službenici stavljaju u nezavidan položaj jer se s jedne strane od njih traži da maksimalno rade na prevenciji i sprječavanju vršenja kaznenih djela i prekršaja, a s druge strane imaju ograničene resurse, što ni na koji način ne može biti prihvatljivo niti policijskim službenicima, niti građanima koji traže i imaju pravo na njihovu zaštitu, stoji u priopćenju Sindikata.
– Budući da je veliku većinu navedenih problema moguće riješiti na razini kako Policijske uprave, tako i pojedinih Policijskih postaja, očekujemo da ćemo kroz zajednički dijalog s rukovodećim policijskim službenicima, odnosno načelnikom PU Karlovačke i načelnicima pobjednih policijski postaja biti u mogućnosti riješiti navedene probleme, dodaju sindikalci.
KAportal.hr