– Ovo je kulminacija, totalna blokada sustava 193 koji građani ne mogu dobiti i pokrenuti vatrogasne operativne snage! Gotovo mjesec dana operater, koji je pokrenuo proces digitalizacije telefonskog sustava, ne osigurava sigurnu vezu na telefon 193 iako smo inzistirali na tome da oni budu odgovorni za to. Danas moram prozvati izvođače radova da su odgovorni za stanje sustava jer, koliko imamo informacije, i brojevi 194 i 112 imaju česte smetnje i ne funkcioniraju, kazao je na izvanrednoj pressici zapovjednik županijske Vatrogasne zajednice Goran Franković.
Naglasio je da Vatrogasna zajednica ima problema i s vatrodojavnim sustavom koji je ISDN-om bio spojen na županijski vatrogasni dojavni centar, pa su i danas imali dva slučaja da vatrodojavni signal “završi u prazno”.
– Nećemo moći biti odgovorni zbog nezaprimanja vatrodojavnog signala! Treći problem je što je i naš sustav za uzbunjivanje vatrogasnih postrojbi također vezan na ISDN tehnologiju, koja trenutno ne daje povjerenje u tehničku ispravnost i ne znamo da li taj sustav radi. Imamo hrpu nesuglasica za koje ne možemo biti odgovorni, izjavio je Franković.
Od izvođača radova, za koje kaže da i ne zna koji su : THT, T-Com ili neki kooperant jer njihove pritužbe najčešće završe na službi za korisnike i komunikaciji sa strojevima, a ona koju su vodili s ljudima bila je svaki put s drugom osobom, očekuje hitno rješavanje problema jer ugrožavaju sustav.
– Ako se hitno ne izuzme sustav žurnih brojeva telefona, imat ćemo problem s funkcioniranjem tog sustava i pozivamo izvođače radova da nas pozovu i pojasne u kojoj smo fazi, koliko to može trajati i da o tome izvijeste javnost, pozvao je Franković.
Rekao je i da su slali službene mailove, no do sad uzalud, te da problema imaju i kolege iz drugih županija, gdje ne rade telefoni žurnih službi. A da im telefoni ne rade, po Frankovićevim riječima, doznaju tek kad ih građani zovu na mobitele i potuže se da se ne fiksne ne javljaju.
– Sustav u kriznim situacijama pada i pitam što bi se moglo dogoditi ako hitne pozive u izvanrednim situacijama prepustimo digitalnoj tehnologijii i ovakvom načinu odnosa vlasnika tih linija? To je moje pitanje njima, upitao je Franković, naglasivši da je cijeli posao oko zamjene telefonskog sustava trebao biti završen u danu i proći bez ikakvih problema.
KAportal.hr