Lažni djelatnik telekomunikacijske tvrtke prevario starca – “ugrađivao” opremu pa naplatio karticom

Na prijevaru jučer je nasjeo 78-godišnji Karlovčanin kojeg je
posjetio lažni djelatnih telekomunikacijske tvrtke. Policija
navodi da je nepoznati muškarac pozvonio vremešnom građaninu te
ga uvjerio kako, radi boljeg signala, treba ugraditi novu opremu
u svaki stan u zgradi.

Prevareni 78-godišnjak je “platio” karticom na vjerojatno lažnom
uređaju, te ukucao PIN svoje bankovne kartice. Kasnije toga dana
u poslovnici banke utvrdio je da mu s računa nedostaje određena
svota novca.

Policija upozorava!

Budući su slučajevi iskorištavanja starijih i nemoćnih osoba
učestali, policija upozorava građane na modalitete prijevara i
krađa, posebice u privatnim stanovima i obiteljskim kućama, a
kojom prilikom počinitelji iskorištavaju njihovo povjerenje te ih
dovode u zabludu ili pak iskorištavaju njihovu nepažnju i otuđuju
predmete veće vrijednosti i novac.

Ovim putem želimo skrenuti pozornost na neke bitne informacije:

Počinitelji, muške ili ženske osobe, najčešće se predstavljaju u
svojstvu: eminentnog stručnjaka (u medicini, alternativnoj
medicini, pravu, ekonomiji i slično), kao policajci, inspektori,
zaposlenici HEP-a, vodovoda, plinare ili telekomunikacijskih
usluga, zaposlenici mirovinskog ili zdravstvenog osiguranja,
serviseri, čitači brojila, dostavljači pošte, inkasatori,
pripadnici vjerske zajednice i slično, te tako dovode u zabludu
oštećenu osobu u pogledu službenog ili društvenog položaja.

Također su zabilježeni i slučajevi kada počinitelji nude na
prodaju predmete manje vrijednosti, koje prikazuju kao predmete
veće vrijednosti, pa dovode u zabludu oštećene glede marke i
kvalitete proizvoda. Tako su česti slučajevi prodaje
”bižuterije” pod zlato – radi se o predmetu koji su počinitelj
i žrtva navodno slučajno zajedno pronašli na ulici ili negdje
drugdje pa počinitelj žrtvi uz dogovor ostavlja predmet i traži
pola novca. Ili pak prodaja plagijata pod imenima poznatih,
renomiranih marki po znatno nižim cijenama.

Ponašanja karakteristična za prevarante su: drskost,
snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost,
prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza
provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema
namjeri da se provjere “činjenice” koje iznosi, razne simulacije
poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja i
dr.

Kako bi se zaštitili od ovakve vrste prijevara, savjetujemo:

kod nenajavljenih posjeta, ne otvarajte vrata dok ne provjerite
tko je posjetitelj i što želi, za djelatnike raznih službi i
tvrtki, tražite službene dokumente ili odgovarajuće iskaznice,
vjerodostojnost posjetitelja provjerite bez otvaranja vrata kroz
”špijunku” ili korištenjem sigurnosnog lanca, ne nasjedajte na
trikove poput nesvjestice ili iznenadne slabosti, budite
sumnjičavi, ako je nepozvana osoba uporna u nakani da uđe u vaš
dom, o tome žurno obavijestite policiju ili susjede, policiji na
broj 192 dojavite sva opažanja o sumnjivim i nepoznatim osobama.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest