Pismo čitatelja koji je odrezao radijatore i prestao plaćati račune, pa krenuo u pravnu bitku s Toplanom

Predsjednik Regionalne organizacije zaštite potrošača Željko
Tomašić uputio je karlovačkim medijima otvoreno pismo o svom
slučaju u sporu s Gradskom toplanom, ali ovog puta ne nastupa kao
predstavnik potrošača, već kao – “obični” potrošač.

Iako se radi o njegovom osobnom sporu, po našim saznanjima ovo
nije jedini slučaj da se građani spore s Toplanom, tako da
smatramo da postoji interes javnosti u ovoj priči. Ostalo sami
prosudite…

“Gradom Karlovcem se šire vijesti kako sam izgubio spor sa
Gradskom toplanom d.o.o. jer ne plaćam račune za “grijanje”, što
je besmislica. Nijedan spor sa Gradskom toplanom nisam izgubio sa
pravosnažnom presudom. Izgubio sam tužbu na Sudu časti, ali zato
što sam odustao od daljeg dokazivanja s njima, jer je to sud koji
su formirali i kontroliraju trgovci, a presude u korist potrošača
su izuzetak kao demokratski ukras.

Bio sam među prvih 5 prema kojima je Gradska toplana pokrenula
Ovršni postupak za 2012. godinu. Na moju žalbu predmet je predan
sudu, a nijedna rasprava nije održana do sada. Toplana je
pokrenula i drugi Ovršni postupak za 2013. godinu, na koji sam se
također žalio i ni tu nije bilo nijedne rasprave. Tužio sam
toplanu za mobbing zbog toga što mi mjesečno šalji račune, a ja
nemam nikakav ugovor s njima. Sudac je promptno u Prvom stupnju
prihvatio pojašnjenje odvjetničkog društva koje je angažirala
Gradska toplana d.o.o. da nisam osporio da sam imam ugovor sa
starom Toplanom i da se prijenosom koncesije prenio i taj ugovor.
No ja sam sudu dostavio dokaze da Toplana d.o.o. (sada u stečaju)
do kraja 2011. godine nije imala sklopljen nijedan ugovor s
potrošačima, jer je pokrenut prekršajni postupak zbog
neispunjenja Općih uvjeta za isporuku toplinske energije da u
roku od 6 mjeseci od donošenja istim mora sklopiti ugovor s
tarifnim kupcima. Ni tu nema rasprave, ali je zanimljivo da na
raspravi po kojoj je sudac u Prvom stupnju donio odluku da
odbacuje tužbu, kad je tuženik iznio obranu da nisam osporio
ugovor sa starom toplanom, moja odvjetnica je zatražila da se
saslušam osobno kao tužitelj, sudac to odbio. Ovo presedan u
hrvatskoj sudskoj praksi da sudac odbija saslušati tužitelja. U
Hrvatskoj samo potrošači moraju poštivati propise i zakone,
ostali očigledno ne.

Radi bolje informiranosti građana javno izjavljujem da sam
odrezao radijatore, ali da o tome nisam obavijestio Gradsku
toplanu, jer ja s njom nemam nikakav ugovor pa nemam ni obveze ih
o bilo čemu obaviještavati. Da im pošaljem potvrdu o izdvajanju,
automatizmom bi priznao da sam bio u ugovornom odnosu sa njima.
Nisam odrezao radijatore da bih se izdvajao iz sustava, nego da
me ne uvuku u sustav.

Grijem se preko radijatora na struju, a stalna temperatura u mom
stanu je 23 stupnja (na radijatorima su termostati i grijem 24
sata dnevno). Tu temperaturu u mojoj zgradi ne postiže nijedan
stan na sustavu centralnog grijanja, pa je sasvim jasno da se ne
grijem od drugih stanova, nego drugi stanovi od mene. Hermetičko
zatvaranje stana i smrzavanje nije ušteda, jer možda se neki
postotak smanjiti račun za grijanje, ali će se povećati troškovi
liječenja posebno djece i starijih osoba. Za grijanje mi nije
bila potrebna veća snaga struje, jer sam isključio bojler za
grijanje vode u kuhinji, a na bojler u kupaonici sam stavio
tajmer tako da grije vodu samo kad je struja jeftinija. Za prošlu
ogrjevnu nisam povećavao ratu struje. Po obračunu morao sam
doplatiti 460 kn. Da, toliki su mi bili troškovi grijanja prošle
zime, dok mi je društvo iz Gradske toplane d.o.o. uredno za to
vrijeme slalo račune, na koje sam uredno podnosio prigovore, u
visini od 5.876,46 kn, što je 13 puta više.

Nitko me ne može prisiliti da iz svoje mirovine izdvajam 13 puta
više, nego je potrebno za grijanje, a to i nije u skladu s
potrošačkom politikom EU. Nažalost pravosuđe u Hrvatskoj djeluje
po načelu da se u prvom stupnju okrivi potrošač, jer bar 50% će
ih se uplašiti daljnjih velikih troškova sudskih sporova i
odustati će pravne borbe. Zato sporovi koji na kraju završavaju u
korist potrošača traju od 5 do 8 godina, a toplane za to vrijeme
angažiraju skupa odvjetnička društva, plaćajući ih sredstvima
naplaćenim od potrošača za grijanje, a koja nisu namijenjena
vođenju sudskih sporova protiv njih samih.”

Željko Tomašić/KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest