Monografija karlovačkog slikara Alfreda Freddy Krupe u zbirkama i katalozima najvećih svjetskih muzeja i galerija

Nedavno objavljena likovna monografija “Alfred
Freddy Krupa” zagrebačkog izdavača ITG, vrlo brzo nakon
pojavljivanja na Sajmu knjige u Frankfurtu te zagrebačkom
Interliberu prometnula se u zapaženog promotora hrvatske
suvremene umjetnosti. Tako se već danas, osim u
privatnim zbirkama od Japana do SAD-a, može naći u katalozima
Metropolitan Museum of Art, New York (treći najposjećeniji
umjetnički muzej na svijetu nakon Louvra i British Museuma), Art
Institute of Chicago (2. najveći umjetnički muzej u SAD-u), Tate
Library and Archive – London (zajednički katalog Tate Modern,
Tate Britain, Tate Liverpool i Tate St.Ives), Sächsische
Landesbibliothek Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
(jedna od najvećih knjižnica u Europi). Također
monografija “Alfred Freddy Krupa” nalazi se i u zajedničkom
katalogu četiri vodeća njemačka znanstvena istraživačka insituta
sa područja povijesti umjetnosti: Kunsthistorisches Institut –
Firenza – Max Planck Institut, Zentralinstitut für
Kunstgeschichte -München, Deutsches Forum für Kunstgeschichte
/Centre allemand d’histoire de l’art – Paris, Bibliotheca
Hertziana – Max Planck-Institut für
Kunstgeschichte-Rim.

Britanski galerijski sustav Tate, pak, u svoju posebnu
zbirku (Special Library Collection, Tate Britain-London) uvrstio
je uz monografiju i jedan originalan Krupin rad iz 2013. godine
(“Neo Minimalism”, 21 x14.5 cm, tuš/kolaž). Time se
je Alfred Freddy Krupa uvrstio u vrlo uski krug suvremenih
hrvatskih umjetnika koji su svojim originalnim radom zastupljeni
u nekoj od zbirki ove svjetske galerije.

Autor fotografije/reprodukcija je Zvonimir Gerber, uvodnog
teksta Casey Shannon (SAD), osvrta Ransui Yakata (Japan),
urednica Višnja Lasić, stručni suradnik Gradski muzej Karlovac
(GMK). Likovno oblikovanje potpisuje Marijan
Goršić. Fokus monografije je na tkz. modernom
slikarstvu tušem i posljednjoj dekadi rada, međutim vrlo detaljna
hemeroteka/bibliografija, biografija i pregled likovne
kritike/osvrta (Albaneže, Quien, Marciuš, Špoljarić, Baldani,
Muić, Banov i drugi) pokrivaju razdoblje od 25 godina i
svojevrstan su ‘catalogue raisonné’. Monografija je tiskana
dvojezično, na hrvatskom i engleskom jeziku.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest