Nakon što se koncept Dana piva jeftine glazbe i skupog piva u
plastičnim čašama pod plastičnim šatorima kroz godine u
potpunosti potrošio, Grad je odlučio krenuti novim putem. Kojim,
nije do u detalje jasno, no već najava skraćivanja manifestacije
na pet dana i zaduživanja zagrebačke agencije Yem za program,
odaje da će Dani piva biti radikalno drugačiji i radikalno
glazbeno urbaniji negoli posljednjih desetak godina. Mijenja se i
lokacija s obzirom da je gradonačelnik Mandić najavio da će
centar grada u tih pet dana postati velika pozornica. Ostaje da
se vidi hoće li novi koncept uspjeti uspostaviti ravnotežu između
kvalitete programa i masovnog odaziva publike. Dosad smo imali
publiku bez kvalitete i važnosti događanja, nadamo se da odsad
nećemo imati kvalitetu bez publike. U svakom slučaju, pred
organizatorima i autorskom timu iz Yem-a stoji nemali izazov.
Na neki način, Dani piva se vraćaju kući, barem po lokaciji s
obzirom da su originalni smišljeni da se održavaju u Zvijezdi i
doprinose njenoj revitalizaciji. Premještanje na, rekli bismo,
nesretnu lokaciju uz Koranu nije prvo. Tijekom rata nisu održani
jedino 1991., a 1994. Grad je donio odluku da se Dani piva održe
na Tržnici, gdje su bili održani i godinu dana kasnije u
“postolujnom” ozračju. U jednom od “ratnih” izdanja Karlovačkog
tjednika našli smo kako je i zašto do takve odluke došlo. Upada u
oči koliko je organizacija i institucija bilo uključeno u
osmišljavanje i pripremu Dana piva.
“Ponovno Dani piva”, Karlovački tjednik, 18. kolovoza
1994.
Pod predsjedanjem dogradonačelnika Karlovca Zvonimira Pozderca, i
u nazočnosti predstavnika Karlovačke pivovare, Elektre, OTP-a,
poduzeća “Amadeus”, udruženja obrtnika, Fonda stambeno-komunalnog
gospodarstva, Županijskog povjerenstva SSSH, gradske uprave,
Ureda za gospodarstvo Grada Karlovca, Turističke zajednice, Radio
Karlovca, Večernjeg lista i Karlovačkog tjednika razmatrane su
osnovne organizacijske smjernice ovogodišnje manifestacije »Dana
piva«.
Kako je istakao gospodin Pozderac, pripremu ovih »Dana piva«
obilježava nekoliko hendikepa: kratko vrijeme koje preostaje za
organizaciju, potom hendikep lokacije i konačno, održavanje
slične manifestacije u Ozlju u tjednu koji predhodi »Danima
piva«.
Do planiranog datuma početka »Dana piva« preostalo je još svega
tri tjedna. Želi li se Karlovcu vratiti ova manifestacija,
dostojna nekadašnje kvalitete i ugleda i velikog značenja za
promidžbu grada i njegovog gospodarstva, bit će potrebno uložiti
mnogo truda i organizacijske umješnosti svih zainteresiranih
faktora od »Karlovačke pivovare« koja će podnijeti u svakom
pogledu najveći teret, preko ostalih gradskih poduzeća, do
Poglavarstva grada Karlovca.
Organizacijski odbor morat će se suočiti s brojnim zahtjevima
nove lokacije, gdje će unatoč iskustvu nekadašnjih sličnih
manifestacija s Jelačić placa, Iznova polagati »prijamni ispit«.
Nova lokacija na Tržnici odabrana je zbog svoje prostranosti i
opremljenosti potrebnim priključcima struje i vode, nakon što je
zaključeno da je nemoguće prići organizaciji »Dana piva« na
Jelačić placu zbog neuklonjene ruševine crkve Sv. Nikole,
nedovršenih radova na uređenju Franjevačkog samostana, ali i zbog
kupnje šatora koji je dimenzijama prevelik za središnji trg
»Zvijezde«.
Da bi »Dani piva” na novoj lokaciji Imali obilježje prave gradske
svečanosti bit će potrebno: blokirati promet vozila iz smjera
ulice Kralja Tomislava i lvana Meštrovića, dekorativno sakriti
ruševno zdanje »Auto – Hrvatske«, postaviti šator na tvrdu
asfaltnu površinu velikog parkirališta, napraviti shemu s to
rednim brojem, vrstom i rasporedom pratećih objekata i njihovim
lokacijama da bi se prostor mogao iznajmiti a objekti opskrbiti
instalacijama. Oko šatora, u kojima će biti smješteni stolovi i
klupe, treba postaviti štandove i kioske ukusno opremljene i
ukrašene, s turističko – ugostiteljskim i ostalim atraktivnim
sadržajima, urediti središnju pozornicu za nastup jakih estradnih
zvijezda, te domaćih KUD-ova i zabavljača…
»Dani piva ove bi se godine trebali održavati 10 dana, od petka
2. rujna do nedjelje 11. rujna. Time bi bila obuhvaćena dva
vikenda, a zna se da su dani vikenda udarni po broju posjetitelja
i ostvarenom prometu. No, od ovogodišnje manifestacije ne očekuje
se profitabilnost, jer su troškovi njene organizacije i provedbe
daleko veći nego mogući ostvaren prihod. Karlovačka pivovara je
sponzor i donator gotovo svih akcija vezanih uz ovu
manifestaciju. Da bi ona bila što atraktivnija, uložila je znatna
sredstva u nabavu šatora i pivarskih konja i kočije, po čemu će
Karlovac postati jedinstven u Hrvatskoj. Karlovačka pivovara
podmirit će i troškove propagande, svečane povorke i zabavnog
programa. Da bi manifestacija bar dio sredstava vratila,
naplaćivat će se ulaznice za šator, dio sredstava osigurat će se
iz najma prostora trgovcima i ugostiteljima i kotizacija
vlasnicima postojećih štandova i kioska, a dio od najma zabavnog
parka koji se također planira postaviti na jednom od obližnjih
parkirališnih prostora…
Što se tiče Dana piva koji su pred nama, želja je sudionika skupa
da oni budu dobro posjećeni, ali da ne budu sajmena priredba već
istinska kulturna manifestacija. Da bi se to postiglo trebat će
ponajprije osigurati kvalitetan cjelodnevni program s najjačim
estradnim adutima u večernjim satima. Zbog što bolje koordinacije
pripreme Dana piva u idući krug razgovora trebat će uključiti i
predstavnike Policijske uprave, KUD – ova, inspekcijskih službi i
zabavnog parka i druga zainteresirana tijela i pojedince.
Pripremio Tihomir Ivka