Odluka za nekoliko mjeseci, produženje koncesije zbog velikog zahvata – autocesta od Zagreba do Karlovca širi se na treći trak?

Borna Filic/PIXSELL

Tvrtki Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) koncesija za upravljanje
istoimenom autocestom, Krčkim mostom i autocestom Rijeka-Rupa
istječe 1. ožujka 2031., no zbog moguće gradnje trećeg traka na
dionici od Zagreba do Karlovca, u ARZ-u planiraju pokrenuti
inicijativu za produljenje tog koncesijskog razdoblja.

Trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe
infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac, a taj se projekt,
vrijedan 808.000 kuna, u 85-postotnom iznosu sufinancira iz
fondova Europske unije. Studija bi trebala biti gotova početkom
iduće godine i dat će konačan odgovor na pitanje hoće li se ići u
gradnju trećeg traka ili ne. Kako su kazali u ARZ-u, jedan od
argumenata za njegovu gradnju je velik promet na toj dionici.
Prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi
36.084 vozila, a prosječni ljetni (PLDP) čak 62.518 vozila,
piše Večernji
list
.

Procijenjena vrijednost investicije u treći trak je 130 milijuna
eura, no točan iznos će se, navode u ARZ-u, znati kad studija
bude završena. Pri tome projekt proširenja kapaciteta dionice
Zagreb – Karlovac planiraju prijaviti za sufinanciranje iz
fondova EU. A o vrijednosti tog ulaganja, kao i drugih koje
planiraju u ARZ-u, kao i njihovom povratu, ovisilo bi i to na
koji rok bi se išlo s produljenjem koncesije.

Ti drugi projekti su postavljanje zidova za zaštitu od buke u
dužini 187 kilometara, za što će trebati, procjenjuje se, 300
milijuna kuna. Gradnja čvora Novigrad procijenjena je pak na
109,4 milijuna kuna, čvora Trinajstići na 35 milijuna, a čvora
Matulji na 13,6 milijuna kuna.

U ARZ-u ističu i da su pojačali izvanredno održavanje pa je
vrijednost tih radova dosegnula 90 milijuna kuna godišnje, a ove
godine planiraju ugovoriti i sanaciju vijadukata Bukovo,
Zalesina, Golubnjak, Zečeve Drage i Kikovice te Krčkog mosta u
ukupnoj procijenjenoj vrijednosti od 124,6 milijuna kuna.

Zbog planiranih investicija, kažu u ARZ-u, do 2031. tvrtka neće
moći otplatiti sve novonastale kreditne obveze. Napominju i da je
ARZ-u dana koncesija na 32 godine, a da je razdoblje gradnje
trajalo desetak godina dok je uobičajen vijek cesta danih u
koncesiju i povrat uloženog 40 godina.

Prema računici koju su napravili u ARZ-u, tvrtka bi u slučaju
produljenja koncesije mogla nakon 2031. početi plaćati
koncesijsku naknadu.

Vijesti.rtl.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest