Panov Zeleni telefon zvonio 37 puta – institucije često koče rješenja, a otkrivena i ilegalna bazna stanica u Vrbovskom?

Ukupno 37 poziva građana pristiglo je na Zeleni telefon udruge za
zaštitu okoliša Pan u prvih šest mjeseci ove godine. Najviše
poziva odnosi se na kategoriju “otpad” – bilo je 14 poziva iz te
kategorije, od čega dio se odnosi na informacije o mjestu
prikupljanja različitih vrsta (tekstil, toneri, salonitne ploče,
elektronika, bijela tehnika), a dio na divlje deponije (uglavnom
šume u državnom vlasništvu) i jedan na nepropisno odlaganje
otpada od strane obrta.

Slijedi kategorija “vode”, u kojoj je zaprimljeno 6 poziva,
koji se odnose na sječu drveća uz obalu rijeke i masovno
sušenje drveća uz obalu (uništavanje obale rijeke), otpadne vode
– ispuštanje sadržaja septičkih jama, kanalizacije i otpada u
rijeke, ugrožavanje izvora i upite o vidljivim negativnim
posljedicama rada malih hidroelektrana. U kategoriji “zelenilo”,
pak, pristigla su četiri poziva, uglavnom vezana uz problem
potkornjaka, odnosno posljedično sušenje stabala. Jednak broj
poziva stigao je i u kategoriji “gradnja”.

Dvije prijave odnose se na onečišćenje zraka, koje u
konkretna dva slučaja uzrokuju upotreba pesticida jednog
domaćinstva i rad tvornice za preradu ribe. Po dvije prijave
stigle su i u kategorijama “šume”, “životinje” i “rudarenje”.

Od 37 prijava, uspješno je riješeno njih 30. Kao posebno
zanimljivu prijavu Pan izdvaja slučaj nelegalno
postavljene bazne stanice u naselju Močile, Vrbovsko. Bazna
stanica HT-a izgrađena je na zemljištu u tuđem vlasništvu, za
koju je Ministarstvo zdravstva odbilo dati na uvid dozvolu koju
izdaju za spornu baznu stanicu, pravdajući se kako putem zahtjeva
nisu dobili dovoljno podataka da bi po njemu postupili. Iz
izvatka koji se vodi u elektroničkoj evidenciji HAKOM-a, a koji
se odnosi na dozvolu za postavljanje radijske postaje za spornu
baznu stanicu, vidljivo je da dozvola vrijedi do kraja 2006.
godine. Dakle, sporna bazna stanica zapravo radi bez dozvole.

Suradnja s nadležnim institucijama i inače nije dobra – nakon
prijave povratna informacija dobija se u pravilu tek na izričito
traženje, a često se sastoji samo od potvrde da je prijava
zaprimljena. Čest je slučaj i prebacivanje nadležnosti i time
odugovlačenje postupka.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest