VIDEO: U Zagreb sletio golemi Antonov – donio 84 tone težak motor ruske nuklearke namijenjen za remont u Karlovcu

Borna Filic/PIXSELL

U zagrebačku Zračnu luku Franjo Tuđman sletio je jedan od
najvećih zrakoplova na svijetu Antonov 124-100. Leteći gigant je
donio dizelski motor iz ruske nuklearne elektrane Smolensk a koji
će kao specijalni prijevoz dalje put Karlovca.

Kao što smo već pisali, karlovačka tvrtka Adriadiesel, dio
nekadašnje Jugoturbine koja je davne 1987. godine i proizvela
motor ruske nuklearke napravit će remont motora.

Dizelski motor težak je 84 tone. U ruskoj nuklearki radio je 42
godine a služio je za napajanje elektrane u slučaju havarije i
nestanka struje u samoj elektrani.

Zanimljivost je, ističu u Karlovcu, da su posljednji generatori
koji su se ugasili danima nakon eksplozije reaktora u
černobilskoj elektrani 1986. bili upravo Adriadieselovi
havarijski generatori i to ne zbog kvara već zbog – nestanka
goriva.

– Ovo je jedna od zahtjevnijih operacija gdje imamo prihvart
tereta od 84 tone u jednom komadu. Moramo angažirati i vanjske
kranske dizalice da bismo sve mogli odraditi.  I ovo je
još jedan od poslova kojim pokazujemo da to možemo napraviti”,
rekao je Perica Anić, zamjenik direktora za
usluge tereta Zračne luke Franjo Tuđman.

Ovo je drugi najveći teretni zrakoplov na svijetu i drugi najveći
koji je sletio u Zračnu luku u Zagrebu. Dizelski motor
će izvanrednim prijevozom uz tehničku
i policijsku pratnju stići do Karlovca.

“Svaki posao je teže kompliciran, ali kad imate kolege koji
su prije svega dobri i časni ljudi, ali i veliki profesionalci i
stručnjaci i obzirom na njihovo iskustvo svaki je  posao
lakši. Bez obzira što je ovo za nas jednostavan posao, svakom
poslu pristupamo odgovorno i uz dobru pripremu ne bi trebalo biti
nikakvih problema”, kazao nam je Marin Burić, voditelj projekta
Zagrebtrans.

Danas u nuklearnim postrojenjima u istočnim zemljama radi oko 50
generatora hrvatske proizvodnje koji služe za napajanje
nuklearnih elektrana u slučaju havarije i nestanka struje u samoj
elektrani. Od ovog posla koristi bi mogli imati svi.

“Rekao bih da je ovo povratak metalne industrije u Karlovačku
županiju, grad Karlovac i cijelu Hrvatsku jer mnogo koooperanata
će sudjelovati u remontu ovog motora koji je stigao u Zagreb”,
naglasio je Almir Derviš
Begović
, zamjenik predsjednika Nadzornog Odbora
Adriadiesel.

U Rusiju bi se  generator trebao vratiti do kraja godine. A
posjetili smo i karlovačku tvornicu gdje će se remont obaviti. O
detaljima nam je pričao Tomislav Varga,
član uprave Adriadiesela.

“Naša tvornica počela je raditi havarijske dizel motore
sedamdesetih godina prošlog stoljeća. To su motori koji se
koriste u nuklearnim elektranama u trenucima havarije. Jedan od
najpoznatijih havarijskih slučajeva je
Černobil
, gdje su bili zastupljeni naši motori i
ispunili su sva očekivanja
naručitelja. Jer, uključili su se u roku od devet do 11 sekundi i
izvršili sve potrebno da se uključe sigurnosni sustavi kad
nuklearka ostaje bez električne energije”, kazao nam je Varga.

U situaciji gdje se pokvarilo sve, nije i motor hrvatskog
proizođača.

“Da, radila je tri dana, dok je imala goriva. U jednom dijelu
spasili smo Europu, a onaj drugi dio nećemo spominjati. Nastavno
na tu aktivnost, Adriadiesel je 2011. počela proizvoditi
havarijske dizelske motore i generatore. U ovih osam godina
isporučili smo ih sedam i obavili smo tri remonta.
To nije
jednostavan
 posao jer se radi
na 11 nivoa. Potrebno je obaviti puno procedura i certifikata. U
ovom dijelu Europu zbog toga nemamo konkurenciju, jedini smo koji
možemo ovo raditi”, napomenuo je Varga.

RTL.hr/KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest