Gradnja dvokolosječne pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac prošla prvu provjeru, čeka se odobrenje EK, a onda i europski novac – koštat će 3,5 milijarde kuna

Projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosjeka
pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, vrijedan 3,5 milijarde kuna,
dobio je pozitivno mišljenje Jaspersa za sufinanciranje iz
fondova EU, a u sljedeća tri mjeseca treba ga odbriti i Europska
komisija.

– Do kraja ove godine uslijedit će i potpisivanje Ugovora o
dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa
i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje
programa i projekata Europske unije i HŽ Infrastrukture kao
korisnika ovog projekta. Ukupni prihvatljivi troškovi za
sufinanciranje iznose 2,7 milijarde kuna od čega će se kroz
Operativni program Konkurentnost i kohezija sufinancirati 85%
iznosa a ostatak iz proračuna tj. sredstava Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture. Po potpisivanju Ugovora o dodijeli
bespovratnih sredstava, HŽ Infrastruktura će pripremiti postupak
javne nabave za radove i nadzor nad radovima, priopćili su iz
Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Realizacija tog projekta podrazumijeva rekonstrukciju postojećeg
i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski
Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km, a ta je dionica na
željezničkoj pruzi Zagreb GK – Rijeka, na trasi tzv. nizinske
pruge koja će utjecati na konkurentnost luke Rijeka kroz
poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput
Mađarske, Slovačke i Poljske.

– U svrhu realizacije projekta nizinske pruge, HŽ Infrastruktura
trenutno provodi niz projekata sufinanciranih iz fondova EU-a.
Riječ je, redom, o rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog
kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo –
Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka
na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, gdje se
uskoro očekuje početak radova. Također, trenutno je u tijeku
postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za
projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije –
Škrljevo i dionici Karlovac – Oštarije te je u tijeku izrada
projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka,
modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo – Rijeka –
Jurdani, naveli su u Ministarstvu.

Podsjetili su da je Strategijom prometnog razvoja Republike
Hrvatske (2017. – 2030.) izgradnja nizinske pruge definirana
jednim od prioriteta i ključnim projektom u željezničkom prometu
koji će omogućiti povećanje tereta u Riječkoj luci i podizanje
njene konkurentnosti.

– Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030.
godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto
tona godišnje, zadovoljavajuću propusnu moć te će udovoljavati
ukupnom očekivanom opsegu prometa iz riječkog čvorišta, najavili
su iz Ministarstva.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest