Nekad davno se urbanost i modernost jednog grada između ostalog
mjerila i brojem semafora; što ih je više, to je grad napredniji,
da tako kažemo. Danas ih ima i tamo gdje ih ne treba, posebno po
manjim mjestima, ponekad i iz čisto praktičnih razloga.
Primjerice, mjesto u kojem nema semafora ne može imati status
ispitnog mjesta za polaganje vozačkog mjesta pa onda i
registracija auto-škole u takvim mjestima nema smisla.
Konkretnije, nakon što je takav pravilnik o polaganju vozačkog
ispita stupio na snagu prije nekih sedam-osam godina i Slunj je
brže bolje dobio realno nepotreban semafor. Ništa čudno s obzirom
da je vlasnik ondašnje auto-škole ujedno bio i gradonačelnik
Slunja.
U Karlovcu ima na desetine semafora, uglavnom nesinkroniziranih u
“zelene valove”, pa onda uglavnom i vrlo iritantne za karlovačke
vozače. Neki od njih, kao onaj na križanju Domobranske i kralja
Tomislava su i radikalno modernizirani, odnosno dodan im je
displej sa “štopericom” koja pokazuje koliko se sekundi mora
čekati do zelenog svjetla. Iz nekog razloga to je napravljeno
drugačije od uobičajenih standarda takvih semafora koji na
displeju obično pokazuju vozačima koliko moraju čekati (pa da
recimo ugase motore po potrebi), a ne pješacima kao u Karlovcu.
Ipak, čini se kao da duga vladavina semafora kao ultimativnog
rješenja prometne regulacije na križanjima dolazi svome kraju
sudeći sve većem broju kružnih tokova u gradu i prilazima. I tu
Karlovac voli raditi po svome: možda ima neke prometne logike u
osebujnoj regulaciji prednosti na kružnom toku na Korzu ali ona,
pogotovo u vrijeme kiša i pohabanosti što umanjuje vidljivost
ucrtane signalizacije na asfaltu, može prolaznicima kroz Karlovac
zadati prilično glavobolja. Naime, za razliku od onog na Korzu,
rekli bismo da 99 % posto kružnih tokova na svijetu daje prednost
prolaska vozilu u kružnom toku.
Prvi semafor u Karlovcu, 27. rujna 1962.
Uskoro će Karlovac dobiti prvi semafor. Nalazit će se na uglu
Zrinjskog trga i Radićeve, Gundulićeve i Šebetićeve ulice.
Sigurno ste proteklih dana vidjeli na tom uglu saobraćajce kako
nešto zapisuju. Ne bojte se, niste ništa zgriješili. To su oni
vršili snimanje saobraćaja, prebrojavali su koliko vozila i u
koje vrijeme prođe kroz tu tačku. Slijedećih dana izvršit će se
geodetska snimanja, a onda će se graditi semafor.
Do kraja Mjeseca sigurnosti saobraćaja on mora biti postavljen.
Pripremio Tihomir Ivka