– Javni gradski prijevoz u Karlovcu je loš, ne zadovoljava potrebe građana. Ne kažem da treba smanjiti troškove, ali za 4,5 milijuna kuna, koliko Grad daje koncesionaru, mora pružiti bolju uslugu, kazao je na današnjem Aktualcu Dubravko Golubić (SDP), pitajući gradonačelnika misli li što poduzeti da javni prijevoz bolje funkcionira.
Ovakav, dodao je Golubić, uzrokuje probleme, indirektno povećava broj osobnih vozila u gradu jer se stanovnici pojedinih naselja ne mogu poslužiti javnim prijevozom za dolazak i odlazak s posla.
– Ako stanuje na Velikoj Jelsi, može kući u 14.35 ili 19.20 sati. Iste probleme imaju i stanovnici Logorišta, Knez Gorice, Vučjaka… Sve linije iz centra grada zadnji put idu oko 19.30, znači prema gradu se može oko 20 sati, poslije toga ne. A Grad plaća 1,8 milijuna kuna godišnje za nerentabilne linije, 220.000 kuna za subvencioniranje prijevoza starijih od 65 godina, 35.000 za subvencioniranje korisnicima socijalnog programa, 370.000 za prijevoz osnovnoškolaca, 205.000 srednjoškolaca, još 1,870.000 … Uz to je najjeftinija karta za najkraću relaciju 12 kuna , naveo je Golubić.
Odgovarajući mu, gradonačelnik Damir Mandić kazao je kako se o javnom prijevozu često govorilo, a dvije su razine problema: sama organizacija javnog prijevoza i kultura življenja u kojoj kultura vožnje javnim prijevozom nije baš na visokom nivou.
– E, sad se javlja ona: možda bi se vozili da je drukčije organiziran… Bilo je nekoliko situacija koncesionara za ukidanjem linije, da Grad ne subvencionira nerentabilne linije, više linija ne bi funkcioniralo. 1,8 milijuna kuna je velik novac, ali imamo dojam da je ipak od koristi svima koji su osuđeni na te nerentabilne linije; kojima se dnevno vozi dvoje, troje… petero ljudi. Grad je uveo liniju Grabrik – Jamadol, prije par mjeseci je polazak pomaknut do Aquatike, vozi svakih sat vremena i pokazuje se da nije baš popunjena…
Situacija gdje je nužno javni prijevoz dati u koncesiju ima minuse i pluseve; ugovor o koncesiji ističe 2021. i vjerujem da će o temi koncesija ili osnovati tvrtku koja se bavi javnim prijevozom biti velikih rasprava, naveo je Mandić, napomenuvši da cijeli sustav javnog prijevoza mora biti predmet stručne analize.
Dodao je kako se sedam gradova već okrenulo programu kojim financiraju nabavu novih autobusa, Grad Karloacc je također pripremio sve da bude u programu integriranog razvoja i ako u tome uspije, to će otvoriti mogućnost ozbiljnog razmatranja javnog prijevoza. Što se, pak, dolazaka i odlazaka autobusa tiče, o tome bi Grad s koncesionarom mogao razgovarati ako vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora podnesu takve zahtjeve.
KAportal.hr