Građani s područja Rakovice i Plitvičkih jezera pokrenuli su
inicijativu za veću sigurnost svog mjesta.
Traže da se podrži inicijativa o ograničavanju uporabe javnih
cesta za promet teretnih vozila najveće dopuštene mase od 7,5
tona. Traže da se na taj popis uvrste i dionice DC-1
Rakovica-Udbina i DC-52 Otočac-Borje. Ministarstvo mora, prometa
i infrastrukture donosi novi pravilnik najkasnije do kraja ovog
mjeseca.
Navedeno je područje najviše zaštite, tj. Nacionalni park
Plitvička jezera gdje svakodnevno šeta na tisuće turista. Najveći
je problem što su navedene dionice bez pločnika i tako pješaci
hodaju po kolniku uz kamione koji na tim dijelovima voze do 90
kilometara na sat. Do sad je već poginulo na stotine ljudi, od
čega deseci djece u posljednjih dvadeset godina.
“Republika Hrvatska očito nije u financijskim mogućnostima
dovesti navedene dionice u status brzih cesta s obilaznicama i
čvorištima priključivanja, odnosno nije u mogućnosti osigurati
razinu sigurnosti, a što je dužna po obvezama regulative i
direktiva EU po broju vozila na tim dionicama”, poručili su
građani inicijative.
Predlažu da se u pravilnik uvrsti i članak:
“Po javnim cestama ne mogu se kretati teretna vozila čija je max.
dopuštena masa >7,5t ukoliko vozilo ne posjeduje Potvrdu
o utovaru odnosno istovaru za područje gdje je ograničena uporaba
javnih cesta”.
Dakle, ukoliko vozilo ne posjeduje navedenu potvrdu, moralo bi
korisititi alternativni cestovni pravac, primjerice autocestu A1.
“Dajte mladima mogućnost da se po nogostupima šetaju, rolaju,
voze bicikle i romobile te da im roditelji ne strahuju kad djeca
idu u vrtić ili u školu hoće li se Turanj i kod nas ponoviti”,
poručili su zabrinuti građani.