VIDEO: Među njima nema D-1? Kamione će s 49 dionica premjestiti na alternativne pravce, prijevoznici tvrde: Troškovi će nam biti veći

foto ilustracija

Crna statistika s cesta, prema kojoj Hrvatska zauzima 4. mjesto
po broju smrtno stradalih među državama Europske unije, natjerala
je Ministarstvo prometa na novi pravilnik. Prijedlog je
ograničiti promet teretnim kamionima, piše portal Vijesti.hr.

Već pet nedjelja stanovnici Turnja prosvjedom usporavaju promet
na pješačkom prijelazu na kojem je pod kotačima kamiona život
izgubio njihov desetogodišnji susjed.

“Ova prometnica zapravo nema alternativni pravac nego je jedini
pravac. Nama je cilj sad ta zaobilaznica koja će donijeti
alternativni pravac da se zaobiđe ovaj dio D1”,
kaže Iva Latas.

I obilaznicu su im obećali, ali ne prije 2021. U međuvremenu,
Ministarstvo je u javnu raspravu poslalo prijedlog Pravilnika o
ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za teretna vozila s
masom iznad 7 i pol tona.

“Mišljenja smo kako će se Prijedlogom Pravilnika unaprijediti
sigurnost cestovnog prometa, a što se prvenstveno temelji na
preusmjeravanju prometa teških teretnih vozila na ceste sa boljim
tehničkim karakteristikama.”

Tim pravilnikom teretni promet će se s 49 dionica premjestiti na
alternativne i kvalitetnije pravce, no D1 između Karlovca i
Plitvica ovim prijedlogom opet nije obuhvaćen. Zato su
mještani Plitvica podržali stanovnike Turnja pokrenuvši peticiju
da se i ovaj pravac uvrsti u ograničenja.

“Ako uspijemo to zajedničkim snagama, napraviti, ja mislim da bi
to pomoglo i prijevoznicima i svima ostalima”,
kaže Iva Latas.

No, cestovni prijevoznici na uvođenje ograničenja ne gledaju
blagonaklono.

“Jer ćemo dobiti znatno veće troškove od nekih 45 do 50 posto za
iste relacije koje danas vozimo”, kaže Vladimir
Jurčec,
 potpredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih
prijevoznika.

Stručnjaci kažu kako bi država trebala pomoći mjerama poput
smanjenja trošarina i cijena autoceste. No, potrebna je i njihova
prilagodba, po uzoru na zapad.

“Ti kamioni se nazivaju noćni jahači i oni prometuju radi manjeg
opterećenja, manjeg intenziteta prometa, povećanja sigurnosti,
apsolutno cijelu noć voze”, kaže prometni
stručnjak Robert Spudić.   

Veće korištenje autocesta cilj je i Ministarstva, no za to
Hrvatske autoceste moraju pronaći kvalitetniji sustav naplate
cestarina. Iz HAC-a kažu kako na tome rade s konzultantima, ali
novosti još uvijek nema.

Vijesti.rtl.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest