. Iako su vozači doslovno divljali svojim nabrijanim jurilicama
po autocesti (Opačak je vozio 205 km/h, a Čolak 181 km/h)
nonšalantno kršeći prometne propise, sudski vještak Zvonko Ivašić
brzinu ne smatra uzrokom nesreće, a oba okrivljena smatra
iznadprosječnim vozačima!
– Da nije došlo do kontakta oba vozila, oni bi prošli zavoj.
Brzina nije uzročno-posljedična s nastankom nesreće. Evo, do sad
mene nitko nije pitao za uzrok. Uzrok nesreće je presijecanje
puta jednog vozila drugom te njihova kolizija, iako je bila
minimalna. Način Opačakova kočenja u skretanju udesno i onda
dalje izvan kolnika udesno reakcija je vozača koji izbjegava
opasnost koja mu dolazi s lijeve strane i ispred njega. Dakle,
Opačak je ‘kočio i bježao’ udesno od Ferrarija koji je bio u
skretanju u desno s lijeve trake. To je reakcija iznadprosječnog
vozača jer je udarcem u prepreku uspio zadržati svoje vozilo u
traženoj putanji i ne sletjeti s ceste. Većina bi se zabila u
zidić. A da su kojim slučajem vozili dopuštenom brzinom od 130
km/h, moguće je da bi isto došlo do kontakta između vozila.
Budući da ne postoje materijalni tragovi kretanja Ferrarija prije
sudara, ne može se pouzdano utvrditi koji je auto bio u
pretjecanju – odgovorio je vještak Ivašić na pitanja obrane,
tužiteljstva i suda, piše Jutarnji.hr.
Čuvši “pohvale” na Opačakov račun, Čolak je reagirao: “Po ovome
što je vještak rekao ispada da sam ja vozio lijevom prometnom
trakom i skretao ispred Opačaka? Ako sam ja, kao što tvrdi
vještak, iznadprosječan vozač, zašto bih onda skretao na čovjeka,
na gospodina Opačaka? Opačak je bio iza mene, dakle trebao je
paziti i držati razmak. Opačak nije profesionalni, licencirani
vozač. Ja sam to, i prvak Europe, i svijeta, i svega. A Opačak
nije ništa – ustvrdio je Čolak, navodi Jutarnji.hr.
Na vještački nalaz osim Čolakove obrane primjedbu je stavila i
opunomoćenica obitelji Obad, jer joj je neprobavljiva tvrdnja da
su Čolak i Opačak iznadprosječni vozači, “a u cijelom dokaznom
postupku proizlazi da su, između ostaloga, kršenjem prometnih
propisa izazvali prometnu nesreću u kojoj je poginula mlada
osoba”.
Četvrti put je, inače, saslušan i svjedok Ratko Radanov koji se u
kobno vrijeme vozio istom dionicom te je minutu prije nesreće
vidio “rošadu” vozila koja voze cik-cak.
– Tri auta došla su brzo iza mene. Bijelo vozilo me pokušalo
preteći, ali nije moglo, pa su sva tri auta, crveni, bijeli pa
tamni, prošišali meni s desne strane. Mijenjali su trake i vozili
su vrlo brzo, kao na Formuli 1. Vidio sam moment sudara kad se
okretao Ferrari i rotirao udesno i odletio dalje te je počeo
gorjeti nakon što se odbio. A pokraj mog auta prošao je njegov
kotač. Dijelovi su letjeli dok sam prolazio. Nisam se usudio
kočiti. No nisam vidio kojom prometnom trakom se kretao koji od
tih auta prije sudara – objasnio je Radanov.
S obzirom na posljednji vještački nalaz koji, kako je uočio sudac
tijekom postupka, “ruši 80 posto blanketa koji se optužnicom
stavlja na teret”, tužiteljstvo je molilo odgodu kako bi
razmotrili eventualnu promjenu činjeničnog opisa.
Podsjetimo, nepravomoćnom presudom 2015. godine Čolak i Opačak su
na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu osuđeni na po tri godine
zatvora. Presudu je srušio riječki Županijski sud jer je
zaključeno da je “sudac prekoračio svoje ovlasti napravivši bitnu
povredu kaznenog postupka proširivši dio optužbe koji nije
utvrđen”.
Od samog početka, cijeli slučaj pratio je debakl za debaklom. Kad
je spis delegiran iz Karlovca u Zagreb, nakon što se “kiselio” u
ladici suda 323 dana, prvo suđenje obilježilo je niz
kontradiktornih vještačenja koja su bila plod nepreciznog
policijskog fotoelaborata i skice te pogrešno ucrtanih tragova
kočenja. Čolakov odvjetnik Luka Lenić te Opačakov odvjetnik Milko
Križanović ukidanje presude smatrali su jedinim pravim ishodom.
Čolak i Opačak na početku ponovljenog suđenja ponovno su
ustvrdili da nisu krivi.
KAportal.hr