Autocesta Zagreb – Karlovac dobiva treći trak? Odgovor do kraja godine daje Studija izvodljivosti

foto ilustracija

Izgradnja trećeg traka na autocesti Zagreb – Rijeka ovisit će o
tome što će pokazati Studija izvodljivosti koja će biti
napravljena do kraja ove godine.

Potvrdili su nam to u Autocesti Rijeka – Zagreb, iz koje
podsjećaju da je izrađen Masterplan razvoja prometne
infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb-Karlovac, strateški
dokument koji analizira, definira i ocjenjuje moguće varijante
razvitka autocestovne mreže na dionici Zagreb – Karlovac i njezin
utjecaj na cjelokupnu cestovnu mrežu i gospodarstvo Republike
Hrvatske.

Prva autocesta u Hrvatskoj

Ta je dionica puštena u promet 1972. godine i bila je tada prva
autocesta, dužine 39,28 kilometra, izgrađena u Republici
Hrvatskoj. Osim što je najstarija, to je i najprometnija dionica
autoceste s najvećim volumenom prometnog toka u RH i prosječnim
godišnjim dnevnim prometom od 30.491, odnosno, prosječnim ljetnim
dnevnim prometom od 57.256 vozila.

– U skladu s definiranim aktivnostima Masterplana, Autocesta –
Rijeka d.d. izradila je plan projekata za vremensko razdoblje
2017. – 2020. u skladu s programskim razdobljem Operativnog plana
Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. koji obuhvaća sljedeće
projekte, a koji se dijelom odnose i na područje Karlovačke
županije: zidovi za zaštitu od buke dijelovi A1,A6 i A7 – I faza
projektiranje zidova za zaštitu od buke, procijenjena vrijednost
2,052 mil. kn – 2017. godina; ugradnja zaštitne odbojne ograde –
ukupno procijenjena vrijednost 83,6 mil.kn za dijelove A1, A6 i
A7; za dionicu Zagreb – Karlovac ukupno procijenjena vrijednost
42 mil.kn – 2017-2018. godina, odgovorila nam je Karolina Kregar
Gršetić, rukovoditeljica službe pripreme u ARZ-u.

Studija do kraja godine

Tu je, dodaje, i Studija izvodljivosti proširenje kapaciteta
autoceste Zagreb – Karlovac procijenjene vrijednosti od 1,52
milijuna kuna.

– Nastavak projekta proširenja kapaciteta autoceste Zagreb –
Karlovac ovisi o rezultatima studije izvodljivosti, koja se
planira izraditi do kraja 2017. godine, dodaje Karolina Kregar
Gršetić. Za provedbu navedenih projekata očekuje otvaranje
poziva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za
sufinanciranje izrade tehničke dokumentacije, odnosno, za radove.

Pokaže li studija da je opravdana izgradnja trećeg traka,
odnosno, pretvaranje autoceste Zagreb – Karlovac u šesterotračnu,
uslijedila bi izrada potrebnih projekata, otkup neophodnog
zemljišta itd., a gradnja bi počela nakon 2020.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest