U karlovačkoj Čistoći ne strahuju da će, zbog presude Visokog upravnog suda kojom je Zagrepčanin Dražen Ančić dokazao da su računi za odvoz otpada ilegalni jer se temelje na zaduženim kantama, a ne količini otpada, njihovi korisnici prestati plaćati račune za odvoz otpada.
U Karlovcu, pojašnjava direktor Čistoće Damir Jakšić, ne naplaćuju uslugu odvoza za prazne prostore.
– Mislim da nema razloga za bojazan. Imamo utvrđenu cijenu usluga i s građanima dobro surađujemo. Ne naplaćujemo uslugu za prazne prostore; tko u njemu ne stanuje, može odjaviti uslugu. Ne naplaćujemo po imaginarnom volumenu nego kantama, niti po kvadratima nego broju članova domaćinstva, kaže nam Jakšić.
Cijena odvoza otpada u Karlovcu je ista posljednih 7 godina i, dodaje Jakšić, prema studiji, ta se cijena poklapa s prosječnom cijenom odvoza i zbrinjavanja za cijelu RH.
– I to uz iznadprosječne usluge: odvoz glomaznog otpada bez terminskih ograničenja, rješavanje pitanja odvoza iskoristivih frakcija za sve stanovnike kombiniranim metodama, evidencija svih posuda, itd., što smatramo svojim uspjehom, napominje Jakšić.
Podsjeća da je Čistoća omogućila građanima jednom godišnje besplatan odvoz glomaznog otpada dodjelom kontejnera od 5 m3 na zahtjev, kao i besplatan odvoz papira, plastike i stakla, te besplatno zbrinjavanje otpada svih kategorija.
Sve te usluge, kao i minimalno jednom tjedno obilazak i preuzimanja otpada, ukalkulirane su u cijenu odvoza miješanog komunalnog odvoza .
– Obračun skupljanja, prijevoza, obrade i odlaganja miješanog komunalnog otpada za fizičke osobe u individualnom stanovanju (obiteljske kuće) vrši se s obzirom na volumen (kante), odnosno za fizičke osobe u kolektivnom stanovanju s obzirom na broj članova kućanstva, a za što je obračun također izveden iz volumena kontejnera. Minimalni volumen kante za kućanstva je 120 litara, a navedena količina volumena odgovara prosječno tročlanoj obitelji u kolektivnom stanovanju u zajedničkom volumenu kontejnera. Skupljanje, prijevoz, obrada i odlaganje miješanog komunalnog otpada za pravne osobe vrši se s obzirom na volumen spremnika, navodi Jakšić.
Taj se model primjenjuje od 1. siječnja 2010. i bit će na snazi dok nadležno Ministarstvo ne donese uredbu, a Vijeće potom odredi cijenu.
– Obračun usluge skupljanja za fizičke osobe u individualnom stanovanju u skladu je sa zakonskim odredbama, dok je za fizičke osobe u kolektivnom stanovanju djelomično usklađen. Uredbom Ministarstva zaštite okoliša, čiju primjenu čekamo već više od dvije godine, bit će točno definirani uvjeti naplate za fizičke osobe u individualnom i kolektivnom stanovanju. Temeljem te Uredbe Gradsko vijeće odredit će nove cijene i uvjete sakupljanja, prijevoza i odlaganja miješanog komunalnog otpada za svoje građane, najavljuje Jakšić.
Čistoća, prosječno, ovisno o odjavama i prijavama korisnika, usluge skupljanja, prijevoza, obrade i odlaganja miješanog komunalnog otpada pruža za 22.320 građana i 1.630 gospodarskih subjekata.
KAportal.hr