Hrvati su i prije božićnih sniženja potrošili gotovo pola
milijarde kuna nego u isto vrijeme prošle godine, a očekuje se da
će ovogodišnja blagdanska potrošnja premašiti 12 milijardi kuna.
Podaci su ovo koje je iznijela rekla je Ema Culi,
direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske
komore. Do 20. prosinca je fiskalizirano 10,2
milijardi kuna, a brojke će biti veće nakon što se evidentiraju i
udarni dani prosinačke potrošnje. To su dva dana prije Badnjaka
te posljedni tjedan prosinca u kojem slijedi isplata božićnica,
smatraju u HGK. Također, od 27. prosinca kreću sniženja koja će
trajati maksimalno 60 dana.
Najveći dio blagdanskog budžeta odlazi na igračke, odjeću i
obuću, kozmetiku i elektroničke uređaje, a čak svaka treća kuna
na hranu i piće – ističe pomoćnica Sektora za trgovinu HGK
Tomislava Ravli. U prosincu se također bilježi povećana potrošnja
alkohola što govori da se građani, u skladu s tradicijom, vole
opustiti i proveseliti tijekom blagdana.
Smatra se da potrošnja raste zahvaljujući rastu plaća u 2015. te
povećanom optimizmu potrošača.