Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu
Prijedlog pravilnika o napredovanju i nagrađivanju učitelja,
koji, kako je rečeno, povećava transparentnost napredovanja i
prvi put potiče dionike školstva na izvrsnost i inovativnost.
Ovo je definitivno iskorak u sustav koji njeguje izvrsnost i
inovativnost. On potiče učitelje da se usavršavaju te da budu
drugima dobar primjer, kazala je ministrica Blaženka Divjak.
Naglasila je da se bitno povećava transparentnost procesa jer
odlučivanje o napredovanju nije više u rukama jednog čovjeka.
Taj se sustav zloupotrebljavao za kažnjavanje onih koji nisu bili
podobni kao što je bilo slučajeva za učitelje koji su aktivno
radili na Cjelovitoj kurikularnoj reformi, kazala je i dodala da
je prema novom prijedlogu napredovanje i nagrađivanje pod
nadzorom stručnih povjerenstava, te da je uzet u obzir znatno
šiti opseg kriterija.
Prijedlog Pravilnika koje je nakon anketiranja učitelja
nastavnika, stručnih suradnika, odgojitelja, stručnih učitelja i
ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima
dobio više od 1300 prijedloga, krenuo je u srijedu u javno
savjetovanje i mogao bi stupiti na snagu tijekom proljeća.
Pravilnik, koji se mijenja nakon 23 godine, prati i natječaj za
godišnje nagrađivanje 500 najboljih, koji će za Dan učitelja
dobiti po 10 tisuća kuna nagrade, a mogu se uzastopno natjecati
svake godine, rečeno je.
Pravilnik uvodi zvanje izvrsnog savjetnika, pored dosadašnjih
zvanja mentora i savjetnika, a njegova plaća bi mogla biti veća
oko 30 posto od uobičajene.
Novi pravilnik ima dva do tri puta više bodova od starog, koji se
dobivaju na temelju vrednovanja doprinosa kroz osam kategorija i
66 kriterija.
Nitko neće imati manje bodova u odnosu na raniji pravilnik,
kazala je pomoćnica Lidija Kralj predstavljajući pravilnik.
Za ovu namjenu Ministarstvo je u proračunu namijenilo 26 milijuna
kuna.
Predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Suzana
Hitrec ocijenila je pravilnik jako velikim iskorakom u
napredovanju i nagrađivanju jer je važno istaknuti one koji rade
najbolje.
Kazala je da je pravilnik više okrenut području poučavanja, nego
upravljanja školama, što ostavlja prostor za unaprjeđenje
područja upravljanja tijekom rasprave.