Blagdani su prošli, ali ne i sniženja. Najviše se
kupuju odjeća i obuća. U većini trgovina i do 50, a
ponegdje i 60 posto jeftinije.
”Najviše se kupuju ženske i muške zimske jakne i muški puloveri
i to je najisplativije, to nam najbolje ide i primjerice jakne
koje su nam bile 1000 kuna sada možete kupiti za 400 kuna”,
kaže Marina Cvitan, prodavačica.
Potrošnja u maloprodaji raste iz mjeseca u mjesec,
blagdanska je dosegnula rekordne iznose,a čini se da trgovci
još uvijek zadovoljno trljaju ruke.
”Mislili smo da će to u jednom trenutku stati, ali u prvom
mjesecu nam ide puno bolje nego u prosincu jer ipak su
velika sniženja i kupce privlačimo s tim i isplativije je kupiti
i odmah se već pripremaju za slijedeću godinu”, kaže Cvitan.
Iako, domaći trgovci posljednjih godina prate europske trendove
pa su sniženja sve veća, ipak ima i onih koji se kućama
vraćaju praznih ruku.
”Ništa nisam kupila i ono što je na sniženju, to je uništena
roba. Grozno ‘, kaže
”Ostalo je stvari, ali za žene koje bi htjele nešto
klasično veličina 40, 42 to ne možete naći, a nisu baš neke
cijene snižene, recimo jakna je 1000 kuna”,
kaže Milka.
”Svašta se može naći. Za svačiji novčanik, ali iskreno za mene
ne. Ono što sam tražila”, kaže Sanja.
Udruge za zaštitu potrošača upozoravaju na nepoštenu praksu
trgovaca. Ipak, kažu radi se o rijetkima.
”Nekakav kaput koji je bio, ajde sad ću ja karikirati 100 kuna,
prije sniženja su ga povećali na 150 kuna i onda su smanjili 30
posto pa je koštao na sniženju 120 kuna”,
kaže Tomislav Lončar iz Hrvatske
udruge za zaštitu potrošača. Tamo gdje
blagdanskih sniženja nema, kupci se privlače povoljnim
rasprodajama i akcijskim cijenama namještaja i bijele tehnike.
”Zadovoljna sam, zato što sam tražila to što sam sad kupila,
negdje je jeftinije 30 do 40 posto i ok”,
kaže Branka. ”Neke božićne stvari sam
kupovala bile su više od 50 posto na sniženju”,
kaže Slavica.
Sniženja još uvijek nisu gotova, dobra vijest za one koji svoje
novčanike nisu ispraznili do kraja.