Još ni jedna izmjena Zakona o zaštiti potrošača nije
prošla bez dorade odredaba vezanih uz regulaciju pitanja posebnih
oblika prodaje. Potrošači i dalje imaju pritužbe na ponašanje
mnogih trgovaca za vrijeme sezonskih sniženja. Jedna od njih
je Osječanka koja je umalo bila prisiljena platiti
cipele duplo više nego što je pisalo na plakatu kod ulaza u
prodavaonicu u jednom osječkom trgovačkom centru, piše Glas
Slavonije.
– Na plakatu je jasno pisalo ’50 posto na sve’. Izabrala sam
cipele na kojima je bila istaknuta cijena od 560 kuna i
odnijela ih na blagajnu, očekujući da ću ih platiti 280 kuna.
Dala sam trgovkinji kreditnu kraticu i ona ju je
provukla, no tek kada mi je pružila račun, vidjela sam da mi je
naplaćena puna cijena. Kada sam pitala za istaknuto sniženje,
rekla mi je da se ono ne odnosi na novu kolekciju. No, kako je na
plakatu pisalo ‘na sve’, inzisitirala sam na cijeni od 280 kuna.
Kako je odbila sniziti cijenu, zatražila sam povrat novca.
Tu je tek nastala strka, požalila se Osječanka.
Iz udruge “Potrošački forum” objasnili su kako je ovdje
riječ o zavaravajućoj poslovnoj praksi.
“Ako je na plakatu u izlogu izričito pisalo ‘sniženje
na sve’ i ako nije nigdje bilo navedeno da ta
akcija isključuje neke artikle, to je onda klasično zavaravanje
potrošača, odnosno zavaravajuća poslovna praksa koja je
regulirana člankom 33. Zakona o zaštiti potrošača. Bez obzira na
to što je na kupljenom artiklu bila samo jedna cijena, jer ako su
gospođu zanimale samo te cipele i nije gledala druge na kojima su
možda bile istaknute obje cijene, ona nije nikako mogla
pretpostaviti da su neki proizvodi isključeni iz akcije. No, ako
je i gledala druge artikle s dvije cijene, nije morala nužno
primijetiti razliku ako se vodila oglašenim u izlogu. Nažalost,
već je postala praksa da se trgovci od ovakih situacija ograđuju
napomenama pri dnu plakata o isključivanju dijela asortimana. Zna
se dogoditi da potrošač uopće ne primijeti takve napomene jer su
tiskane sitnim slovima, pa trgovci u ovakvim sporovima budu u
pravu. No, ako je stvarno situacija takva da napomene nije bilo,
a posebno ako je povrat novca nakon izbijanja spora na blagajni
bio upitan, slučaj bi trebalo prijaviti tržišnoj inspekciji”,
komentirala je slučaj Dunja Mak iz udruge “Potrošački forum”
za Glas Slavonije.
Ukoliko potrošači žele biti sigurni da će pravda u ovakim,
spornim, slučajevima biti na njihovoj strani, potrošači bi
trebali slijediti provjerenu proceduru.
“Najprije fotografirati plakat na izlogu, a onda i čitav izlog na
kojemu je plakat. Potom valja napisati prigovor, uz njega
priložiti tu fotografiju i tražiti pisanim putem od trgovca da
proizvod naplati po sniženoj cijeni uz povrat preplaćenog novca.
Ako trgovac ne bi uvažio ovakav prigovor, valja ga prijaviti
tržišnoj inspekciji”, kazala je Mak.