Ministra rada Marka Pavića proziva se
da javnim novcem financira reklamne spotove, kojima obmanjuje
javnost, a on tvrdi da se radi o informativnoj kampanji, koja
nije protureferendumska: ”Htio bih se svakako osvrnuti da je ona
kontinuirana i da ona prati mirovinsku reformu i da obavještava i
osvještava građane o različitim aspektima mirovinske reforme. Ona
nije protureferendumska kampanja, to je informativna kampanja”.
Tvrdi da je 45 milijardi kuna dodatnog troška izračun stručnog
tima. Spot su izradili sami za 18.000 kuna plus PDV, konačne
troškove objavit će po završetku kampanje, no sindikati prozivaju
Vladu da skupim reklamama koje su plaćene javnim novcem plaši i
obmanjuje građane.
”Sve ovo gdje se gleda plašiti narod s jedne strane i tim
ogromnim dugom od 45 milijardi ili s druge strane da će mirovine
morati padati između pet i sedam posto je ništa drugo nego
jeftino politikanstvo”, upozorava Krešimir
Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata.
Da je riječ o protureferendumskoj kampanji, misle i u MOST-u i
traže da Ustavni sud upozori Vladu da prekine s takvom praksom
jer je protivna europskim preporukama. Naime, kao što kaže Mostov
saborski zastupnik Robert Podolnjak: ”Jer
ukoliko građanske inicijative ne mogu svoju referendumsku
aktivnost financirati od strane državnih tijela, onda ni sama
državna tijela ne mogu ta sredstva koristiti za
protureferendumsku kampanju.”
Ustavni sud, doznajemo, od Vlade će zatražiti očitovanje ako im
se oni ili sindikati obrate. Dok sindikati tek trebaju donijeti
odluku kome se obratiti, ministri kolegu podržavaju pa tako
ministar uprave Lovro Kuščević kaže:
”Ne bih ja to rekao da se zastraši građane već upravo je dužnost
Vlade pa tako i ministra Pavića da objasni našim sugrađanima što
znači opcija a, što plan b. Podržavam ministra Pavića”.
Potpisi se prikupljanju do 11. svibnja, a potrebno ih je nešto
više od 373.000 za referendum.