Mala izlaznost na europske izbore glavni je problem s kojim se
suočava Europski parlament. Kandidati
pokušavaju potaknuti birače da iziđu na izbore nizom kampanja i
uvjere ih da odlučuju o svojoj sudbini. Sama po sebi
kampanja niti u Hrvatskoj, niti u Europi nije pretjerano
zanimljiva, ali nešto drugačijim pristupom. Parlament je
ovoga puta pogodio u sridu više nego iti jedna stranka. Pitali su
– hoćete li učiniti sve za budućnost svoje djece?
Glavni promospot europskog parlamenta pokrenuo je najjače emocije
koje u životu imamo, a zbog intimnih trenutaka uhvaćenih u spotu
mnogi su ga na prvu nazvali šokantnim.
“To je lijepo napravljeno, ali da li su birači bili dovoljno
potreseni da stanu i razmisle: Aha, u kakvoj će Europi
živjeti moje dijete?Jer nisu prikazane alternative”, rekao je
komunikacijski analitičar Krešimir Macan.
Tema je pogođena, spot cilja točno tamo gdje bi trebao,
objašnjava Macan, ali fali ona iskra koja bi zapalila raspravu, a
upravo to je trebala biti zadaća.
Na pitanje dijele li se ikada spotovi političkih kampanja među
mladima, Macan odgovara:
“A to je ideja kampanje. Da se napravi nešto što će se dijeliti.
Čemu inače kampanja ako vas neće pokrenuti na akciju? Što će nam
takva kampanja? Kampanja je rat.”
Ovoga puta rat za prije svega mlade glasače. Parlament ne
smije predstavljati ideologije, zauzimati strane, osim službene
politike koju zastupa jer su spotovi plaćeni novcem svih poreznih
obveznika.
U Hrvatskoj je na prošle europske izbore izašlo samo 24% birača.
Što znači da je samo 950 000 ljudi imalo pravo prigovarati na
kavama.