U skupinama po 40 ljudi, svi žele uživo vidjeti mjesto radnje
omiljene serije. Koštalo to 150 ili 1500 kuna. Nije im do
stotinama godina starih zidina i crkvi, oni stižu doslovno s
drugog kraja svijeta da bi sjeli na ”željezno
prijestolje”.
“Oni su spremni platiti sve što treba i otići na svaku
lokaciju gdje se snimalo”, kaže turistički
vodič Ivan Vukušić.
Trosatna tura za 300 kuna, majica za 280 ili 120 za imitaciju
čaše koja je greškom završila u kadru. King’s landing ima sve što
jedan ljubitelj serije moze poželjeti.
“Dosta je ljudi, privatnici, vodiči, American airlines iskoristio
ovo da dovede Amerikance direktno u Dubrovnik. Ljudi koji
imaju neku žicu iskoristili su potencijal”, kaže Ivan
Vukušić.
Istraživanja kažu da je serija od 2012. do 2015. Dubrovniku
donijela 126 milijuna eura veću potrošnju, 250.000 turista i
milijun i pol noćenja.
Iako je serija službeno završila, broj turista se povećao s
obzirom na prošlu godinu. A Dubrovčani smatraju da kraj GoT-a
neće značiti i kraj dolazaka ljubitelja te serije.
“Prvo Dubrovnik je Dubrovnik, sa ili bez GoT-a. To je
kultna serija. Kao Lord of the rings, Harry Potter. Ne očekujem
pad, nikad se ne zna, ali ne očekujem. Booking za GOT je jači
nego ikada”, kaže Iva
Nikolić, turistički vodič.
Hoće li Igra prijestolja ostati omiljena narednih godina, s
obzirom na to da živimo u zlatno doba serija, teško je reći.
Ali pomaže najava spin off serijala, novih knjiga i video
igara zbog koje pravi ljubitelji neće zaboraviti na Dubrovnik.