Stroža pravila za sudionike u prometu: Tri pijanstva za volanom oduzimaju vozačku dozvolu – trajno

foto ilustracija

Skorim usklađenjem hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom
Europske unije očekuju nas značajne novosti vezane za sigurnost
cestovnog prometa u širem smislu riječi.

“S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s nedovoljno
vozačkog iskustva uzrokuju nesrazmjerno veći broj prometnih
nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim
pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača. Tako bi
za njih granica za suspenziju vozačke dozvole zbog prikupljenih
negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža, 9 bodova, od
granice koja vrijedi za sve ostale vozače, 12 bodova. U toj
najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme
stjecanja prvih vozačkih iskustava, očekuje se da vozači motornih
vozila u većoj mjeri poštuju prometne propise, može im se
tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju
višegodišnje iskustvo u upravljanju motornim vozilima”, rekao je
voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa u Policijskoj
upravi primorsko-goranskoj, Boris Skeledžić za

Novi list
.

Dakle, vozači koji u periodu od tri godine ‘prikupe’ 12
bodova
, dobit će rješenje o ukidanju vozačke
dozvole, ponovo će pristupiti polaganju vozačkog ispita,
pohađanje autoškole, dakako, sve o vlastitom trošku.

To isto vrijedi i za mlade vozače, samo ako u
istom trogodišnjem razdoblju prikupe devet
bodova
.

Priprema se i rješenje za one koji često vole zaviriti u čašicu
dok su za upravljačem vozila. Takvi će vozači biti podvrgnuti
izvanrednom liječničkom pregledu ukoliko ih se
tri puta uhvati pijane za volanom u razdoblju od tri godine.
Količina alkohola ne igra ulogu, takvom vozaču se oduzima vozačka
dozvola sve dok ne donese liječničku potvrdu medicine rada da je
zdravstveno sposoban upravljati vozilom, odnosno da nije riječ o
alkoholičaru, rekao je Skeledžić.

Nova je definicija mladog vozača, odnosno pojam je redefiniran.
Do sada je mladi vozač bio do navršene 24. godine života, a sada
su to vozači koji su i stariji od spomenute dobne granice, a koji
nemaju vozačkog iskustva, to jest, dvije godine od izdavanja
vozačke dozvole. Tako sada mladi vozač može biti i vozač koji je
pristupio polaganju vozačkog ispita u 50. godini života.

Novosti očekuju i vozače iznad 65 godina života.
Notorna je činjenica da nakon 65. godine života dolazi do
zdravstvenih promjena koje mogu utjecati na sposobnost
upravljanja vozilima, a prema dosadašnjem važećem zakonskom
rješenju ne postoji obveza takvih vozača da se, prilikom
produljenja valjanosti vozačke dozvole, podvrgavaju liječničkim
pregledima. Nekome će možda vozačka dozvola isteći u 67. godini
života pa će se on tada podvrgnuti liječničkom pregledu, a onome
kome istekne u 65. godini morat će odmah na liječnički pregled
radi dobivanja potvrde da je sposoban za vožnju te će mu se
izdati nova dozvola.

“Novosti, usklađivanje po europskoj direktivi bit će i u režimu
autoškola. Novim zakonskim odredbama imat ćemo učinkovitiji
nadzor nad autoškolama. Do sada smo samo mogli utvrđivati
nepravilnosti, donosili zaključak bez sankcioniranja. Sada se
uvodi i sankcija, među ostalim, možemo zatvoriti autoškolu na
mjesec dana sve dok se nepravilnosti ne uklone, ali vlasnik
autoškole može i potpuno izgubiti licencu”, rekao je Skeledžić.

“S druge strane, dolazi do liberalizacije tržišta, ukida se
ograničenje broja otvaranja autoškola. Do sada je na snazi bio
Pravilnik o minimalnom broju autoškola, konkretno do 20, no
stavljanjem Pravilnika izvan snage, zapravo se otvara tržišna
utakmica, tko zadovolji tehničke, materijalne i ljudske resurse
može otvoriti autoškolu. To će možda dovesti i do smanjenja
cijena, zdrave konkurencije među autoškolama”, rekao je Skeledžić
za
Novi list
.

Vijesti.rtl.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest