Dobra vijest za ljubitelje online kupovine: Od danas stajemo na kraj nepotrebnoj diskriminaciji!

foto ilustracija - Pixabay.com

.

“Od danas stajemo nakraj nepotrebnoj diskriminaciji prilikom
online kupovine. Ovo je odlična vijest za potrošače. S novim
pravilima, Europljani će moći birati s kojih će internetskih
stranica kupovati a da ih netko pritom ne može blokirati ili
preusmjeriti na neku drugu stranicu”, poručio je u ponedjeljak
europski povjerenik za digitalno tržište i estonski
političar Andrus Ansip.

No, odluka ne stupa na snagu istog
trena
 jer se europski legislatori sada moraju
dogovoriti i odabrati između 24 ponuđene legislative o ukidanju
geoblockinga. Međutim u priopćenju stoji da će nova pravila
početi vrijediti u roku devet mjeseciod objave u
Službenom glasniku Europske unije – što znači da bismo online
nesmetano mogli kupovati oko Božića 2018. godine.

Ovo je izvrsna vijest za hrvatske potrošače s obzirom na to da su
oni, usprkos pridruživanju Europskoj uniji još
2013., i dalje često bili
diskriminirani
 prilikom online kupovine na
europskom tržištu.

Geoblocking je postavljanje “digitalnih
ograničenja” prilikom online
šopinga
 koji najčešće rezultira pojavom različitih
cijena ili pak potpunog onemogućavanja kupovine proizvoda za
potrošače pojedinih europskih tržišta.

Primjerice, Hrvati se s geoblockingom susreću svaki
put kad požele proizvod
 nekog europskog brenda
kupiti na originalnoj stranici, ali ih ona automatski prebacuje
na hrvatsku inačicu tog brenda, gdje cijene mogu biti posve
različite, najčešće više.

Novim pravilima pokušat će se utjecati na tri
specifične situacije
 kod kojih, smatraju europski
zakonodavci, nije bilo nikakvih objektivnih kriterija za
diskriminaciju i nejednak tretman potrošača.

Za razliku kako je dosad bilo, europska online trgovina više vam
neće moći onemogućiti kupovinu nekog proizvoda ako si sami
osigurate dostavu ili fizički možete doći po njega u skladište.

Što to znači? Izmjena pravila neće značiti
da vam prodavači proizvod moraju i dostaviti, ali vam svakako
moraju omogućiti da ga možete preuzeti na način kako to mogu i
domaći kupci (na mjestu prodaje ili dostavom na neku adresu
unutar te zemlje).

Druga situacija predviđa kupnju elektronički isporučenih usluga,
recimo hostinga za web-stranicu.

Na primjer, uvođenjem novih pravila potrošači iz Hrvatske moći će
za svoju internetsku stranicu hosting kupiti od pružatelja usluge
u Španjolskoj, a da ne moraju platiti dodatnu naknadu u odnosu na
španjolske potrošače.

Izmjenom pravila potrošači će također moći
proizvode i usluge kupovati direktno na stranici nekog
proizvođača a da automatski ne budu prebačeni na hrvatsku verziju
te stranice (na primjer, kupac iz Hrvatske moći će rentati
automobil u Španjolskoj preko španjolske web-stranice određenog
rent-a-cara a da ga trgovac automatski, zato što je Hrvat, ne
prebacuje na hrvatsku web-stranicu istog pružatelja usluge).

Ukratko, pravila predviđaju zabranu
blokiranja
 pristupa pojedinim proizvodima na
temelju podataka o boravištu, a posebno zabranu odbijanja naplate
preko kreditnih kartica izdanih u nekoj drugoj zemlji, osobito
ako korištenje istih kartica dopuštaju vlastitim građanima.

Do promjene regulacije, uz ostalo, dolazi i zbog poražavajućih
rezultata ankete koju je provela Europska komisija, a koja je
pokazala da je tijekom 2015. geoblocking bio prisutan
kod 63 posto analiziranih online
prodavatelja, a manje od 40
posto
internetskih stranica tada je dopuštalo
izvangraničnim kupcima da dovrše svoju
kupnju, piše
Jutarnji
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest