.
Prema dosadašnjim pravilima, minimalna cijena nastavnog sata u
autoškoli za B kategoriju iznosila 115 kuna, zbog čega autošklole
nisu mogle spustiti cijenu usluge ispod te minimalne, čime se
nastojao zaštititi određeni kvalitativni minimum usluge.
Kako pravila Europske unije nalažu formiranje cijena po tržišnom
modelu kao i druge uslužnih djelatnosti i tržište autoškola našlo
se na udaru liberalizacije. U Zakonu o sigurnosti prometa na
cestama koji je usvojen krajem listopada, glavna je novost
ukidanje regulirane minimalne cijene čime se otvara prostor za
snižavanje cijena, a nestaju i odredbe koje su ograničavale
ulazak na tržište novim poduzetnicima.
Ukida se i “mreža autoškola” kroz koju se ograničavao
dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju
kandidata. Time je svim poduzetnicima omogućeno slobodno
otvaranje auto škola što će sigurno zaoštriti konkurenciju.
Ukinuto je i pravilo po kojem se nova autoškola može otvoriti u
mjestu koje ima status grada, ako u tom gradu ne postoji ni jedna
autoškola. Liberalizacija omogućava slobodu ugovaranja rada
u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad
prilagodio tržišnim potrebama, a također je uvedeno i nekoliko
mjera kojima će se smanjiti troškovi poslovanja autoškola.
Podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7
na 10 godina te s 12 na 15 godina za autobuse u autoškolama uz
obveznu tehnički ispravnost vozila čime je smanjena učestalost
obnove voznog parka.
Rasterećenje će donijet i odredba po kojoj se za nova vozila tek
nakon dvije godine mora obaviti tehnički pregled. Prometni
stručnjak Željko Marušić ne protivi se
liberalizaciji, ali boji se da će uvođenje isključivo tržišnih
kriterija dovesti do pada kvalitete usluga te smatra da država
najprije mora postaviti standarde, a tek onda prepustiti tržištu
da prisili auto škole na poboljšanje omjera kvalitete i cijene,
piše tportal.