DRUGA STRANA VIRUSA Jače kontrole na granicama? ‘Već sada je kaos, ljude je strah da ne izgube i vozača i kamion!’

Igor Soban/Robert Anic/PIXSELL

Iako je Vlada prije nekoliko dana “olabavila” uvjete za sve
kamione koje dolaze iz Italije, sada se ponovno razmišlja o jačim
mjerama.

Naime, u utorak je u Hrvatskoj potvrđen deveti slučaj zaraze
koronavirusom, a riječ je vozaču iz Varaždina koji je vozio robu
iz Italije. Ministar zdravstva Vili Beroš rekao je da se
“apsolutno razmišlja o uvođenju strožih mjera na granicama”.

Otkad je Italija postala najveće europsko
žarište koronavirusa, Hrvatska na granici provodi
posebne mjere na graničnim prijelazima. Osim zdravstvenog, riječ
je i o velikom gospodarskom problemu jer Italija je
jedan od najvećih hrvatskih gospodarskih partnera. Kamioni
svakodnevno u velikom broju putuju u oba smjera.

Da se u teretnom prometu već sada otežano posluje potvrdio nam je
i vlasnik jedne logističke tvrtke iz Zagreba koji ipak nije htio
imenom izaći u javnost.

“Dosta je teško naći nekoga tko će voziti za Italiju i natrag. U
Milano, odnosno ukupno u dvije, tri zone u Italiji uopće se ne
može ući tako da, ako tamo poslujete, od toga ništa. Po povratku
u Hrvatsku su kontrole, a tko ima imalo povišenu temperaturu ide
u karantenu zajedno s kamionom. Vlasnici su u strahu da ne izgube
i šofera i kamion pa uopće ne žele voziti za Italiju ako baš ne
moraju. Trenutna potražnja je znatno veća nego što ima vozača.
Sad jedino ide voziti onaj koji riskira. Štete su već sada
velike, već sada je kaos, a vidjet ćemo kako će biti dalje”,
kazao nam je.

Eventualnom ponovnom uvođenju mjere po kojoj bi svi vozači
kamiona koji su zadnja dva tjedna boravili na sjeveru Italije, a
ne kao dosad samo oni koji pokazuju simptome bolesti, ipak morali
u dvotjednu karantenu protive se u Udruzi hrvatskih cestovnih
prijevoznika.

“Protiv smo svih selektivnih mjera koje bi se odnosile samo na
hrvatske vozače, da se u karantenu šalju samo vozači kamiona s
hrvatskim registracijama. Ako će se uvesti neke mjere na
međunarodnoj razini, onda je to nešto drugo, ali ovako,
jednostrano, nema smisla. Proizvod će svakako doći iz Italije
samo ga neće voziti Hrvati, već recimo Slovenci ili netko drugi”,
rekli su nam iz Udruge.

Trenutne mjere Podsjetimo, svi koji u
Hrvatsku dolaze iz sjeverne Italije moraju na granici stati
sa strane i dobivaju anketni listić (pupunjavaju osobne podatke
te podatke o tome odakle dolaze i jesu li bili u kontaktu sa
zaraženim osobama).

Nakon što ispune listić idu na razgovor sa sanitarnim inspektorom
te se utvrđuje imaju li simptome. Oni koji ih nemaju dužni su se
javljati dežurnom epidemiologu tijekom 14 dana (vrijeme
inkubacije). Ako pak imaju simptome upućuju se u izolacijski
kontejner s ležajevima do prebacivanja u drugu zdravstvenu
ustanovu.

Za usporedbu, Srbija zasad nije uvela nikakve posebne mjere, ali
pozorno prati situaciju i u Italiji i u Hrvatskoj.

“Na granici se pregledavaju svi putnici i kamioni koji dolaze iz
sumnjivih područja. Nema nikakvih restrikcija ni problema u
tranzitu, ali osjeća se slabiji promet. Psihološki aspekt je tu
također, mnogi vozači iz straha ne žele ići za Italiju. Čuli smo
informaciju iz Hrvatske o zaraženom vozaču i pratimo dalje
situaciju”, rekao nam je Aleksandar Spasić, glavni tajnik
Poslovnog udruženja “Međunarodni transport” iz Srbije.

Posebnih mjera nemaju ni u Sloveniji. Granica s Italijom je
otvorena, a s Hrvatskom je malih poteškoća bilo tek par dana.

“Stvorile su se velike gužve na granici kada je vaša Vlada uvela
posebne mjere, no moram reći da smo to riješili u kratkom roku
zahvaljujući dobroj komunikaciji i suradnji. Mi redovito
dezinficiramo vozila, podijelili smo maske vozačima, ali država
nije uvela nikakva posebna pravila”, kazao nam je Peter
Pišek, predsjednik slovenske Obrtno-podjetniške zbornice.


RTL.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest