'Ne znam kako bi ovo uopće opisao, ovo ni u filmovima nema', kazao je direktor Sektora za naplatu cestarine Hrvatskih autocesta Ivan Ribičić
Još uvijek se utvrđuju okolnosti tragične prometne nesreće koja
se rano jutros dogodila na autocesti Zagreb-Sisak.
Jureći velikom brzinom, mladi vozač se BMW-om zabio u naplatnu
postaju Mraclin, probio 3 zida i usmrtio djelatnika HAC-a.
Stravično jutro. 5:30. 20 kilometara od Zagreba, u ovom objektu
nadomak naplatnih kućica život je na licu mjesta izgubio
53-godišnji djelatnik Hrvatskih autocesta nakon što je na njega
naletio BMW sisačkih registracija kojim je upravljao
20-godišnjak.
“Ne znam kako bi ovo uopće opisao, ovo ni u filmovima nema,
sjećate se dobro one prometne nesreće koja je bila na naplatnoj
postaji svetoj Heleni, ali ovo je nešto gore, neopisivo nešto. U
ovom trenutku, kako je obitelji teško, nije ni nama samima”,
kazao je direktor Sektora za naplatu cestarine Hrvatskih
autocesta Ivan Ribičić.
Sve se dogodilo 25 minuta prije smjene. Za manje od 10 minuta
stigao je kolega iz HAC-a. Gotovo u isto vrijeme kada i 6
vatrogasaca s jednim vozilom iz Velike Gorice. Specifična je bila
intervencija, kaže zapovjednik – najizazovnije bilo je vađenje
vozača iz automobila unutar prostorije.
“Uklonili smo vrata, osobu nismo mogli izvaditi van zbog
pomaknuća prednjeg djela vozila armature i motora do samog
vozača, morali smo rezati i nosače sjedišta”, rekao je v.d.
zapovjednika Javne vatrogasne postrojbe Velika Gorica Ivica
Maceković.
A za volanom je bio 20-godišnjak koji je hitno prebačen u KBC
Zagreb gdje se ustanovilo da ima koronavirus pa su ga prebacili u
COVID bolnicu – Dubrava. Uz ozlijede na mozgu i plućima, zadobio
je prijelom stopala, gležnjeva i jednog koljena.
“U ovom momentu bolesnik je izvan životne opasnosti. Ima teške
tjelesne ozlijede, ima kontuziju mozga sa subduralnim hematomom
koji u ovom trenutku ne zahtjeva akutno neurokirurško
zbrinjavanje”, poručio je voditelj Odjela hepatobilijarne
kirurgije KB Dubrava Mislav Rakić.
Slika je to čiste objesti, smatra sudski vještak za cestovni
promet.
“Uvijek vidimo BMW ili Mercedes, najbolje automobile i
najsigurnije. On je probio tri ciglena zida. Samo to govori o
načinu i brzini njegove vožnje”, ističe stalni sudski
vještak za cestovni promet Goran Husinec.
A je li prostorija nadomak naplatnih kućica bila betonski
zaštićena?
“Kod svih kućica postoje tzv. bikovi zaštitne ograde da se
slučajno nešto tako ne desi, ali tko se ovome mogao nadati”, kaže
Ribičić.
Očevid je završen, a sada slijedi obdukcija preminulog.
Vještačenja bi mogla trajati 2 tjedna.
“Slijedi nam nalaganje provođenja toksikološkog vještačenja i
svih ostalih vještačenja koja će biti potrebna u ovom slučaju
kako bi dobili detaljnije razloga i uzroke kako se prometna
nesreća dogodila”, govori općinska državna odvjetnica u
Velikoj Gorici Sanja Dlačić Jakovina.
A upravo u ovakvim nesrećama najviše se gine na hrvatskim
cestama.
“Najčešće gdje ljudi stradavaju to je brzina neprimjerena
uvjetima, a najveći broj poginulih osoba dogodio se pri
slijetanju s ceste”, jasno će Tihomir Drobec iz Službe za
sigurnost cestovnog prometa u PU Zagrebačkoj.
Istraga nesreće kod naplatnih kućica još traje, a hoće li mladi
vozač u pritvor znat će se kad mu se zdravstveno stanje
stabilizira.