"Istragom je utvrđeno da je uzrok nesreće bio gubitak kontrole nad zrakoplovom, a kontributivni faktori su meteorološki uvjeti neprimjereni za VFR letenje, nedostatna priprema leta, nedostatna svjesnost pilota o stvarnoj situaciji te neosposobljenost pilota za letenje u IFR uvjetima."
Nakon skoro 10 mjeseci istrage pada Cessne 182 u šumi na brdu u
Broćancu na području Rakovice poznati su razlozi pada zrakoplova
u kojemu su smrtno stradala četvorica muškaraca, pilot iz
Švicarske, dvojica njemačkih državljana i Splićanim s
dugogodišnjim radom u Mercedesu Joško Sladojević, potvrdili su iz
Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i
željezničkom prometu (AIN), doznaje
Jutarnji.hr. Poklopilo se, zaključuje AIN, nekoliko loših
okolnosti. Evo što su zaključili:
Dana 29.05.2022. godine, predmetni avion poletio je iz Zračne
luke Split (LDSP) prema aerodromu Laichingen (EDPJ) u pokrajini
Baden-Württemberg u Njemačkoj. Meteorološki uvjeti u Zračnoj luci
Split bili su povoljni za VFR letenje, međutim prelaskom u
zaleđe, tj. na kontinentalno područje, avion je ušao u bitno
složenije meteorološke uvjete. U jednom trenutku pilot
obavještava kontrolu da gubi visinu i nedugo nakon toga avion
nestaje s radara.
Nadležne službe pokrenule su akciju potrage i spašavanja.
Avion je pronađen idućeg dana u prijepodnevnim satima, uništen i
izgoren. Osobe koje su se nalazile u zrakoplovu nisu preživjele.
Istragom je utvrđeno da je uzrok nesreće bio gubitak kontrole nad
zrakoplovom, a kontributivni faktori su meteorološki uvjeti
neprimjereni za VFR letenje, nedostatna priprema leta, nedostatna
svjesnost pilota o stvarnoj situaciji te neosposobljenost pilota
za letenje u IFR uvjetima. AIN nije izdala sigurnosne preporuke
obzirom da su čimbenici koji su doveli do ove nesreće dobro
poznati u letačkoj praksi te prepoznati i zadovoljavajuće
obrađeni postojećom zrakoplovnom regulativom.
Prvu informaciju o nestanku aviona, Agencija za istraživanje
nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, podsjećaju,
dobila je od Hrvatske kontrole zračne plovidbe ubrzo nakon
nestanka aviona s radara. Odmah zatim dolazi i dojava od OKC
MUP-a. Od tog trenutka AIN je bila u stalnom kontaktu sa službama
koje su sudjelovale u potrazi i spašavanju.
Istražitelji AIN upućeni su na područje nestanka zrakoplova.
Isti je pronađen idućeg dana u prijepodnevnim satima. AIN je
izdala obavijest o nesreći i otvaranju istrage. Očevid na mjestu
nesreće započeo je nedugo nakon pronalaska zrakoplova i završen
je narednog dana. AIN je, sukladno odredbama ICAO Annex 13, 30
dana od dana nesreće, izdala ‘Preliminarno izvješće‘ u kojem su
navedene informacije o događaju te saznanja do kojih se došlo u
ranoj fazi istrage.
Po završetku istrage AIN je izdala Završno izvješće.