Građani ROZP zatrpali upitima o novom obračunu potrošnje vode, oni savjetuju – očitajte brojilo!

foto ilustracija

– Zbog neinformiranosti pojavio se val neosnovanog nezadovoljstva i etiketiranja postupka ViK kao nepoštene poslovne prakse, pa čak i prijevare, kaže predsjednik ROZP-a Željko Tomašić koji se u ime ove organizacije očitovao o prelasku na mjesečno plaćanje potrošnje vode.

Kako navodi, dobio je brojne upite potrošača iz prigradskih dijelova Karlovca, te dodaje da ViK nije podigao cijenu vode, niti bilo koju drugu naknadu koja je u njihovoj nadležnosti.

Ostatak podužeg priopćenja prenosimo u cijelosti…

Zato savjetujemo potrošače da se informiraju o čemu se radi, pa će razumjeti da im je mjesečni račun lakše plaćati od tromjesečnog. Npr. ako su imali tromjesečnu potrošnju vode 30 m3 za to dobili račun, sada će imati mjesečnu potrošnju 10 m3 vode, što znači i 1/3 dosadašnjeg računa. Važno je znati da se potrošnja vode naplaćuje prema očitanoj potrošnji na vodomjeru, pa samim tim ne može postojati neki fiktivni dug.

Voda kao i struja se u prošlim vremenima naplaćivala prema anuitetima, tj. akontacijom, pa se polugodišnje ili godišnje vršilo sravnjivanje računa po očitanju mjernog instrumenta. Sadašnji propisi nalažu da se javne usluge, pa tako i voda, mogu naplaćivati isključivo prema očitanoj potrošnji. Kao i u svakom drugom odnosu potrošači sa Vodovodom i kanalizacijom moraju imati sklopljen ugovor o priključenju na sustav javne vodoopskrbe i isporuci vodnih usluga kojim se reguliraju odnosi između isporučitelja i potrošača. Sastavni dio ugovoru su i Opći i tehnički uvjeti isporuke vodnih usluga koji definira u čl.12. st. 1. da “Količina pružene usluge opskrbe pitkom vodom utvrđuje se vodomjerom. Cijena usluge obračunava se prema očitanoj potrošnji m3 u pravilu jednom mjesečno, a za određena područja svaka tri mjeseca.

Kod obračuna potrošnje vode, bitno je jedino očitanje vodomjera, pa ako potrošač smatra da mu nije dobro očitana potrošnja može uložiti prigovor, posebno ako je iskazana veća potrošnja nego piše na vodomjeru. Na računima je napisano stanje brojila, pa neka to potrošači kontroliraju, a ujedno za sve što smatraju da nije po zakonu ili da su na bilo koji način oštećeni, imaju pravo podnijeti prigovor Vodovodu i kanalizaciji.

U ROZP smatramo da ovaj postupak ViK predstavlja dobru poslovnu praksu, jer će potrošači lakše podmirivati račun za mjesec dana, nego za tri mjeseca. Da ViK brine o potrošačima govori i njihova odluka da se zadnji tromjesečni račun može podmiriti u tri rate i to bez posebnog zahtjeva, dovoljno je samostalno podijeliti račun na tri anuiteta. Savjetujemo potrošačima da ne nasjedaju na negativnu kampanju koja je pokrenuta na odluku ViK o prijelazu na mjesečno očitanje brojila i mjesečne račune, jer jedino relevantno je očitanje vodomjera.

A ako potrošač smatra da mu vodomjer ne mjeri stvarnu potrošenu vodu, može sukladno propisanom postupku tražiti provjeru ispravnosti, ili što mi savjetujemo, da si sam izvrši provjeru postavljanjem kontrolnog vodomjera.

Zar struju, grijanje, zbrinjavanje komunalnog otpada, HRT pristojbu, telefonski račun, plin, jednom riječju sve javne usluge ne plaćamo prema mjesečnima računima? Stoga nije jasno otkuda sada tolika negativna kampanja što i ViK prelazi na takav oblik naplaćivanja vodne usluge, pišu u ROZP-u.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest