– Problem ne samo našeg područja, već i cijele države je što smo raspršeni na previše planiranih poslovnih zona i onda se ne možemo fokusirati na kvalitetno uređenje i pripremu zemljišta. Na području Karlovačke županije, u bilo kakvom obliku planiranja, nalazi se 56 poslovnih zona, u svim gradovima i općinama, kazala je dožupanica Martina Furdek Hajdin na današnjem predstavljanju Stručne podloge za razvitak poduzetničkih zona na području Karlovačke županije.
Riječ je o analizi poslovnih zona u županiji, preporuci za racionalno gospodarenje prostorom, ne dokumentu koji mora biti usvojen, a jedna od sugestija je da se fokusira na manji broj zona, koje treba dovesti do razine kompletne komunalne opremljenosti.
– Na gradovima i općinama je da opreme zone kako bi privrednici mogli u njima raditi jer ima i onih ondje gdje rade i nezadovoljni su, opravdano, opremljenošću zona. Osim toga, zakon koji je 2014. stupio na snagu definira da prostor za zone, ako u 7 godina ne bude aktiviran, više nije građevinsko područje i to je već znak da kao društvo moramo racionalnije planirati i koristiti te prostore, napomenula je Furdek Hajdin.
U opremanje i razvoj poslovnih zona u Karlovačkoj županiji od 2004.-2017. uložena su 142,475.141 kuna.
– Od toga su jedinice lokalne i područne samouprave uložile ukupno 58,314.670 kuna (41%), Županija 29,535.469 kuna (21%), RH 50,188.457 kuna (35%), a drugi izvori ukupno 4,436.546 kuna, stoji u Stručnoj podlozi koju je izradio Zrinski Pelajić, u suradnji s JU Regionalna razvojna agencija Karlovačke županije.
Inače, od spomenutih 56 zona, aktivno je svega 19 ili 33,9 posto. U tim zonama posluje 120 poslovnih subjekata, koji ukupno zapošljavaju 3.914 radnika. Najviše gospodarstvenika je u zoni Korana (nekada zona Logorište) i Jug Mala Švarča, po 24, u ozaljskom Lugu 18, Gornjem Taborištu u Slunju13, u zoni Banija-Ilovac III ih je 12, a 6 u poslovnoj zoni Ogulin I1-5.
Tri najbolje rangirane, po čak 11 kriterija, su Korana, Lug i Ogulin, za koje se preporuča podržati njihov rast i razvoj.
KAportal.hr