“Nedjeljom u podne”, Boris Benko i Bruno Vojvodić: Ured nam je tu u parku, a radimo za Google, IBM, Smithsonian Institute…

U utorak u 18 sati u konferencijskoj dvorani Aquatike bit će svečano otvorena izložba infografika i vizualizacija “Karlovac 440”, koju je pripremio Boris Benko uz svesrdnu pomoć Brune Vojvodića. Ovaj dvojac zajedno radi i u tvrtki InfographicBox IDS, čiji je Benko osnivač i kreativni direktor, a Vojvodić, inače nastavnik hrvatskog jezika i sociologije na Ekonomsko-turističkoj školi zadužen je za tekstualne sadržaje.

Kao copywriter? Ili se kao profesor hrvatskog ježiš od te riječi? 

– Ma ježim se! (smijeh) Ali istina je da je u masovnoj uporabi i nema baš odgovarajućeg termina još u našem jeziku. No, posao je i nešto širi od toga.

Da se vratimo na izložbu, što zapravo Karlovčane očekuje od utorka u Aquatici?

Boris: Dvanaest plakata s brojnim i, vjerujemo, izuzetno zanimljivim pojedinostima o Karlovcu. Na ideju sam došao iz dva razloga – prvi je ova lijepa obljetnica Karlovca, a drugi činjenica da me često ispituju što je to zapravo infografika pa se na ovoj izložbi istovremeno može naučiti i puno toga o našem gradu, kao i što su to zapravo infografike.

Bruno: Dodao bih da ova brojka 12 nekome na prvu može djelovati relativno mala, no svaki od tih plakata je zaista prepun informacija i zanimljivosti, tako da to nije izložba na kojoj samo kratko u prolazu pogledaš neku sliku ili fotografiju, treba se zaista udubiti u izložene plakate i vjerujem da će mnogima biti jako zanimljiva.

Koliko ste je dugo pripremali? 

Boris: Negdje od veljače. Tako da stvarno iza ovoga stoji ozbiljan rad, koji će, vjerujem, biti od koristi i izvan same izložbe.

Bruno: Nismo htjeli stavljati obične podatke koje vjerojatno svi ili mnogi znaju, nego istražiti malo dublje. Za neke stvari smo se iznenadili da je do njih praktički nemoguće doći pa ih možda i prvi objavljujemo.

Boris: Da, naprimjer nigdje nije bilo podataka o površini gradskih četvrti.

Ima nekih posebnih zanimljivosti koje možemo ekskluzivno otkriti čitateljima?

Boris: Ne bih previše otkrivao, jer će im umanjiti interes, ali baš kada su te gradske četvrti u pitanju zanimljivo je, recimo, da imamo gotovo obrnuto proporcionalan redoslijed po veličini i po broju stanovnika. Najmnogoljudnije gradske četvrti su one koje su površinom najmanje. U promo materijalima korištena je infografika na kojoj se, između ostalog, mogu vidjeti gradovi koji imaju istu geografsku dužinu ili geografsku širinu kao Karlovac. Po prvim reakcijama i to je nešto što je ljudima dosta zabavno i zanimljivo.

Bruno: I iznenađujuće. Tko bi ovako na prvu rekao da je Vancouver praktički na istoj geografskoj širini kao Karlovac? Ili čuveni Bajkonur? No, sve to su samo detalji koji su već otkriveni, siguran sam da će na izložbi mnogi sa zanimanjem istraživati sve plakate.

Radite za brojne velike svjetske firme, vratit ćemo se tome vrlo brzo, ali prvo da vas pitamo koliko ste onda ovo naplatili nama jadnim poreznim obveznicima? 

Boris: Ma ništa, ovo je poklon gradu.

Bruno: Benko je dao i svoj novac za ovo.

Boris: Dobro, nemoj to pričat. A ti nemoj to pisat. (hoću, op.a.) Uostalom, to je samo dio, a 50% projekta je financirala Aquatika.

Nego, svjetska suradnja. Kako ste došli do svega toga? Za koga ste sve radili?

Boris: Joj, teško je to nabrojati. Google, IBM, Phillips, Samsung, USA Today… Smithsonian Institute, Unicef, Ford… to je zaista samo dio, evo možda je zgodan podatak da smo u prošloj godini radili za sedam firmi koje su u svjetskom Top 100 po Fortune Global ljestvici. A, kako se dođe do te suradnje… dobrim radom nadam se! Uz pomoć agencija, preporuka, dobro obavljenih poslova. Bilo je vrijednih nagrada koje su tome svakako pomogle, recimo dobili smo Content Marketing Award za infografiku koju smo radili za Malware Bites, 2015. godine najvišu američku nagradu Gold Addy za projekt za Smithsonian Institute, a ponosni smo i što je naš projekt za Jutarnji, dobro.hr, dobio prvu nagradu Native Advertising Institute što je možda i vodeća nagrada u svijetu u ovom području.

Bruno: Bilo je i projekata koji su bili šire prepoznati i dostupniji javnosti u cijelom svijetu, kao infografika o oporavku Lindsey Vonn koju je preuzeo Yahoo Sports i koja je bila izuzetno praćena i gledana.

Boris: Ili, primjerice, radili smo Superbowl za USA Today.

Kada netko to sluša, mislio bi da vam je ured u New Yorku, Londonu, Berlinu… barem Hong Kongu ili Singapuru! A, u stvarnosti…?

Bruno: Kad ono evo ga tu u parku, kod Croate. (smijeh)

Boris: Na neki način i poanta ove priče je da u današnje vrijeme sve možeš napraviti iz bilo kojeg mjesta na planeti. Imam suradnike od Australije do Meksika, jasno posebno mi je drago surađivati s Karlovčanima, uz Brunu tu su i Josip Dujmović i Vedran Jevtović, ali od projekta do projekta uzimam suradnike iz doslovno cijelog svijeta. I, da, ured je mogao biti u New Yorku, konkretno baš u New York su me i zvali, kao i San Francisco, ali nije bilo potrebe da odem, lijepo mi je ovdje, imam svoj mir, svoje prijatelje, svoj način života…

Skoro pa neobična pozitiva u doba masovnog iseljavanja iz Hrvatske!

Boris: Ne bih ja osuđivao one koji odlaze, nažalost u mnogim sektorima je situacija takva da inozemstvo zaista nudi bolje i dostojanstvenije uvjete. Ali, u mnogim sektorima ovog tipa, opet ovisno o nečijim afinitetima, super stvar je da možeš raditi od kuda god želiš. Nema doslovno nikakve potrebe da ovo što radim – radim iz Zagreba ili New Yorka. Tu mi je ljepše i ugodnije.

Sad da ste uspješni sportaši ili, recimo, ministri poljoprivrede, rekao bih “malo ljudi zna da ste i glazbenici”, ali rekao bih da više ljudi zna za vašu glazbenu karijeru nego ovu! Bruno je još uvijek aktivan kao pjevač punk-rock benda Lorelei, jel ti dolaze učenici na svirke? 

A slabo haha. Neke druge stvari su danas malo popularnije (smijeh). Ali, ima ih i uvijek mi ih je drago vidjeti. Ako pitaš kako Lorelei pa evo hvala na pitanju dobro je! Dovršavamo dva singla koji će vam uskoro svima biti dostupni, za Dan grada sviramo kod Amadeusa…

Benko je podrobnijim pratiteljima karlovačke scene ostao u sjećanju po projektima kao Panic Radar, Mouse Hafia… imaš li još vremena za glazbu?

Ma imam. Imam doma mini studio i radim neke svoje stvari, zasad za svoj gušt, ali dugoročno imam u planu i objaviti ponešto od toga.

Bruno, ti si bio aktivan i na kazališnoj sceni…

– I još sam! Da, radio sam u Kazališnom kotlu, surađivao malo i s Dramskim studijem, bio sam u Historia Viva projektu, a danas vodim dramsku sekciju u školi. Pripremimo svake godine predstavu za Lidrano, radili smo program za 100. obljetnicu škole, uglavnom to je jedan dio koji me još uvijek jako privlači.

Benko, imaš ti još kakav skriveni talent?

– Pa, da li je talent neka prosude drugi, ali imam objavljen strip Dark Sonata, digitalni strip koji je objavljen i na popularnoj stranici Comixology.com, gdje ga posjetitelji mogu i kupiti za 5 dolara. Horror tematika i zasad su kritike dobre.

A uz sve to ste i poznati gradski kvizaši!

Bruno: Da, ako pod poznati misliš da nas ljudi vide na kvizovima kako sjedimo i vrtimo glavom u neznanju, haha.

Za kraj svakako pogledajte i stranicu tvrtke InfographicBox IDS, kao i stranicu Borisa Benka na kojima možete pronaći zaista puno zanimljivosti, a i saznati nešto više o infografikama.

Razgovarao: Darko Lisac/KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest