Traži se alternativni prometni pravac prema Sloveniji – u planu izgradnja brze ceste Jurovski Brod – čvor Novigrad

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Kristina Stedul Fabac/PIXSELLMinistarstvo mora, prometa i
infrastrukture traži rješenje za bolju prometnu povezanost
čvora Novigrad s Republikom Slovenijom, u tijeku je izrada
Studije varijantnih rješenja brze ceste.

Strategijom prostornog razvoja Republike Hrvatske na cestovnom
pravcu prema Republici Sloveniji, od  graničnog prijelaza
Jurovski Brod do čvora Novigrad, planirana je izgradnja brze
ceste, rekli su nam u Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture.

Postojeće prometnice na ovom cestovnom pravcu su državna cesta
D6 granični prijelaz Jurovski Brod – Ribnik – Karlovac –
Brezova glava – Vojnić – Glina – Dvor – granični prijelaz Dvor
i državna cesta D541 od D6 do čvora Novigrad na autocesti A1
Rijeka – Zagreb.

Da postoji realna potreba za novim prometnim pravcem govori i
činjenica o prometnoj preopterećenosti dionice državne ceste
D6. Naime, od kako je prije sedam godina pušten u promet čvor
Novigrad, sav prometa prema graničnom prijelazu Jurovski Brod s
Republikom Slovenijom odvija se upravo dionicom D6, pa taj
pravac postaje glavno tranzitno područje između Slovenije i
Bosne i Hercegovine.

Pokazuju to i statistički podaci o broju prometa na državnoj
cesti D6 u Jurovskom Brodu, prema kojima je vidljivo da promet
iz godine u godinu raste. Prema zadnjim objavljenim podacima za
2018. iznosio je prosječno gotovo 5.700 vozila dnevno, što je
5,71% više od prethodne godine, a čak 13 % više od 2016.
godine.

Inače, buduća planirana brza cesta trebala bi biti nastavak na
slovensku brzu cestu od Metlike do Novog Mesta. Naime, u
susjednoj Sloveniji na poboljšanju cestovne povezanosti s
Republikom Hrvatskom na ovom području, provodi se u sklopu
projekta “Tretja razvojna os – južni del” koji predviđa
izgradnju brze “hitre” ceste od Novog Mesta do graničnog
prijelaza Metlika s Republikom Hrvatskom. Za realizaciju dugo
očekivanog prometnog pravca najveći interes postoji u Beloj
Krajini koja je slabo prometno povezana s Novom Mestom i
Ljubljanom.  Najveći izazov za realizaciju ovog cestovnog
megaprojekta zasigurno predstavlja izgradnja 2,3 km dugog
tunela preko gorja Gorjanci, na hrvatskoj strani poznatog kao
Žumberačko gorje.

–  Za konačno definiranje trase brze ceste na području
Republike Hrvatske, kojom bi se ona povezala na planiranu brzu
cestu u okviru slovenskog cestovnog projekta, navedene 3.
razvojne osi, nužno je započeti pregovore i postići dogovor s
Republikom Slovenijom o kontaktnoj točki na graničnoj crti
dviju država, kažu iz resornog Ministarstva.

Stručna podloga za provedbu ovih aktivnosti bit će rezultati
studije varijantnih rješenja brze ceste od granice Republike
Slovenije do čvora Novigrad  za koju su Hrvatske ceste
d.o.o. započele postupak javne nabave.

– U studiji varijantnih rješenja analizirat će se postojeće
stanje odvijanja prometa na državnim cestama, odrediti
prostorna ograničenja u vođenju trase, projektno obraditi
varijante trase te kroz višekriterijsku analizu, uzimajući u
obzir ekonomske, okolišne, tehničke, sigurnosne i drugu
aspekte, odabrati optimalnu trasu brze ceste, u koridoru izvan
postojećih trasa državnih cesta. Pri tome će biti uvaženi
planovi razvoja cestovne mreže susjedne Republike Slovenije te
trasa novoizgrađene dionice na ovom cestovnom pravcu, 
kategorizirane kao državna cesta D541, pojašnjavaju iz
Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest