

Izgleda da nema kraja radovima na Borlinu, kao i raspravama o tome tko je kriv što se rekonstrukcija državne ceste pretvorila u komunalni problem broj 1 grada Karlovca.
Nova reakcija stigla je od Borlinčana i gradskog vijećnika SDP-a Dubravka Golubića koji je u podužem otvorenom pismu napisao svoje viđenje problema…
Pismo prenosimo u cijelosti…
Na ovu reakciju me natjerala upravo tragična situacija s radovima na rekonstrukciji DC 6 i cijeli niz namjerno izvrnutih činjenica koje gradonačelnik i sadašnja gradska uprava svjesno plasira u javnost kako bi prikrila svoju nebrigu za stanovnike Borlina i cijeli zapadni dio grada Karlovca.
Da ponovimo nekoliko osnovnih činjenica: Grad Karlovac, Hrvatske ceste i gradsko poduzeće Vodovod i kanalizacija d.o.o. su nam već nekoliko godina najavljivali rekonstrukciju dionice državne ceste D6 u dužini od 3,6 km na potezu od rotora na Dubovcu do Stativa. Ova rekonstrukcija je prema najavama trebala trajati dvije godine i odvijati se dionicu po dionicu. Sredinom srpnja ove godine počeli su građevinski radovi na ovoj rekonstrukciji, a prvi dan radova izvođač je skinuo gornji sloj asfalta na potezu od približno 1 km, od početka Ljubljanske ulice do raskršća Ulice Borlin s Ulicama Tičarnica i Gradišćanska. Odmah zatim su započeli zemljani radovi na dionici od početka Ljubljanske ulice do raskršća s Žumberačkom ulicom u duljini od oko 300 m, i to samo na jednoj strani prometnice (lijeva polovica iz smjera centra grada prema Stativama), i dan danas još traju na toj polovici dionice od 300 metara. Dakle nakon više od 100 kalendarskih dana, ova polu-dionica od 300 metara dužine još nije gotova, a desna strana prometnice još nije ni dirnuta.
Naravno postoje i objektivni problemi koji su usporili gradnju: zahtjevi konzervatora, podzemne vode, oborinske vode i sl., međutim to su sve stvari koje znaju svi stanovnici Borlina, pa su ih onda i projektanti, investitori i izvođač morali planirati i predvidjeti sve te moguće probleme.

Od početka građevinskih radova stanovnici cijelog Borlina, a naročito Ljubljanske ulice i Ulice Borlin su izloženi mnogobrojnim problemima: prašini koja prekriva cijelo područje oko Ljubljanske Ulice i Ulice Borlin, oštećenjima građevinskih objekata i ostale imovine oko ove dvije ulice, a koji su nastali od vibracija građevinske mehanizacije i odvijanja prometa po prometnici kojoj je skinut gornji sloj asfalta. Opskrba komunalnom vodom je često bila narušena i dešavali su se brojni kvarovi na vodovodnim instalacijama. U rujnu je počela škola, a tek sada će se kopati strana ulice na kojoj je nogostup. Prema tome, postoji problem kako će djeca ali i svi ostali pješaci i biciklisti uskoro uopće prolaziti ovim dijelom ulice. Postavlja se pitanje zašto je asfalt skinut s dionice od 1 km kad radovi već skoro 3 i pol mjeseca traju na lijevoj strani dionice od samo 300 metara? Na taj način stanovnici Ulice Borlin moraju podnositi prašinu i oštećenja njihovih kuća i imovine već 100 dana iako se ispred njihovih kuća ništa još ne radi.
Mi koji živimo i putujemo na ovom području vidimo to da na gradilištu ove dionice najčešće radi relativno malen broj radnika – njih 5 do 10, a taj broj radnika je smanjen naročito u posljednje vrijeme. Nisam stručnjak za niskogradnju, ali s ovim brojem radnika koji se pojavljuju na ovoj dionici gradilišta, radovi sigurno neće biti završeni u predviđeno vrijeme. Postavlja mi se pitanje: kako je ovaj izvođač uopće dobio javni natječaj za izvođenje građevinskih radova od 49 milijuna kuna? Pitanje za investitore: da li treba poništiti ovaj izbor izvođača i da li u ugovoru o izvođenju postoje nekakve zaštitne klauzule za investitore, odnosno je li ovaj izvođač uopće sposoban završiti sve planirane radove u predviđenom roku? Računica dosadašnje dinamike radova: dionica od 300 metara / 2 (samo lijeva polovica ceste) / 100 dana = 1,5 metara dnevno. Znači, za planiranih 3.600 metara potrebno je 2.400 dana ili više od 6,5 godina radova. Nadam se da će se na ovom gradilištu nešto značajno promijeniti…
Od petka 25.10.2019. u 8,00 sati, zatvorena je za promet svih motornih vozila ta dionica u Ljubljanskoj ulici, od bivšeg glavnog ulaza u Karlovačku pivovaru do raskršća sa Žumberačkom ulicom. Hrvatske ceste su odredile obilaznicu kroz Žumberačku ulicu, Donju i Veliku Jelsu , most Brodarci, Hrnetić, Drežnik i izlazak na most Alessandrije, odnosno kružni tok na početku Marmontove aleje. Sada imamo situaciju da se promet s D6 preusmjerava na lokalne prometnice koje nemaju izgrađen nogostup, nemaju ni izvučenu horizontalnu prometnu signalizaciju jer su preuske, i općenito nisu ni predviđene za ovako intenzivan promet i promet teških prometnih vozila. Želim podsjetiti da su se na ovoj cesti (Žumberačka – Velika Jelsa) u nekoliko navrata dešavale prometne nezgode s najtragičnijim posljedicama još dok se ovdje odvijao samo lokalni promet. Naročito će pješaci i biciklisti sada biti izloženi pogibelji jer se na nekim dijelovima ovih cesta uz poteškoće mimoilaze i dva osobna vozila, a o teškim vozilima i autobusima da i ne govorimo.
Vrhunac svega: nakon zatvaranja ove dionice u Ljubljanskoj ulici u petak 25.10.2019. u 8,00 sati, u petak, subotu i nedjelju (25.-27.10.2019.) na ovoj dionici zapravo ništa nije ni rađeno iako je cesta bila zatvorena za promet! (vidi slike od subote 26.10.2019. u 12,45 sati). Prema tome, iako je sav promet zatvoren nikome se i dalje ne žuri da završi ovu dionicu i omogući koliko toliko normalan promet stanovnicima Borlina i okolnih naselja. Cesta je zatvorena da bi izvođači mogli slobodnije raditi, a oni 3 dana nakon toga uopće ne rade na tom potezu. Zašto nam onda nije ostavljen prolaz ovom dionicom barem još ta 3 dana? Da li je promet zapravo zatvoren da se ne bi vidjelo da tu zapravo nitko ništa ni ne radi?
Hrvatske ceste su nakon 100 dana od početka radova “osmislile” varijantu odvijanja prometa vozila tako da sada stanovnici Borlina koji npr voze svoju djecu u “malu” školu na Dubovcu umjesto 1 kilometra moraju preći 11 kilometara na putu do škole i još toliko u povratku do kuće. Ako ne žele, ili si ne mogu dozvoliti ovu vožnju, moraju djecu slati pješke u školu preko 300 metara gradilišta na kojemu rade građevinski strojevi i koja je sva prekopana, puna građevinskog materijala i nedovršenih šahtova i iskopa.
O “stručnosti” i “stručnom promišljanju” Hrvatskih cesta govori podatak da su 24.09.2019. zatvorile i most u Gornjem Pokuplju preko Kupe i time dio prometa stanovništva iz Ozlja i okolice svjesno ili nesvjesno preusmjerile preko Jaškova, Grduna i D6, odnosno preko Borlina i time još pojačale promet na Borlinu.
Ono što me u cijeloj priči dodatno iritira je odnos gradonačelnika, njegovih zamjenika i cijele gradske uprave prema ovom problemu: prije radova oni su se hvaliti kako je gradsko poduzeće Vodovod i kanalizacija d.o.o. jedan od investitora s 22 milijuna kuna, što predstavlja oko 45% cijele investicije, a od kada su problemi započeli, redom svi iz gradske uprave govore da su investitori ove rekonstrukcije Hrvatske ceste i da Grad Karlovac ne može rješavati gore nabrojene probleme jer su Hrvatske ceste d.o.o. investitor. Zar 22 milijuna kuna koje je osiguralo gradsko poduzeće Vodovod i kanalizacija d.o.o. nije dovoljno da Grad Karlovac nastupi kao značajan partner koji također može postavljati neke uvjete? Kome nisu poznate ove izjave čelnika Karlovca od ranije, može ih pogledati npr. u zapisniku aktualnog sata gradskog vijeća Karlovca od 26.02.2019. (str. 8 i 9. zapisnika, odgovor zamjenika gradonačelnika gospodina Ivana Mrzljaka na moje vijećničko pitanje – LINK.
ili izvješće sa tiskovne konferencije Vodovoda i kanalizacije d.o.o. od 17.12.2018. LINK.
U najmanju ruku čudna je i izjava predsjednika vijeća mjesnog odbora Borlin, gospodina Renata Cerovca, a koji opravdava novu regulaciju prometa pred medijima i kaže da su – citiram: “upravo mještani tražili ovakvo rješenje”. Stanovnici Borlina sigurno nisu tražili da voze svoju djecu 11 km umjesto 1 km u školu u jednom smjeru, ili da se tranzitni promet jedne državne ceste odvija po lokalnim cestama Borlina, Velike Jelse i ostalih gradskih i prigradskih naselja koja se nalaze na trasi nove zaobilaznice, ali i ostalim lokalnim cestama na ovom području (G. Stative – Vučjak). Istini za volju, na sastanku koji je bio u prostorijama mjesnog odbora Borlin, bilo je prijedloga da se ova dionica zatvori za tranzitni promet, a da se promet lokalnog stanovništva i dalje dozvoli stanovnicima koji žive na Borlinu. Čak se i gradonačelnik gospodin Damir Mandić, koji je također bio na sastanku, složio s tim i rekao da će razgovarati s Hrvatskim cestama o tom rješenju. Međutim, sada imamo situaciju da ovom dionicom mogu prometovati samo stanovnici Ljubljanske ulice čije kuće se nalaze zapravo na trasi gradilišta. Osim toga, vijeće mjesnog odbora Borlin kao jedino legitimno tijelo lokalne samouprave nije uopće razmatralo ovu mjeru i nije nikada podržalo ovakvu odluku, pa ne znam otkud gospodinu Cerovcu pravo da u ime mjesnog odbora zastupa ovakav stav.
Pročelnica Odjela za komunalne djelatnosti Grada Karlovca Hermina Komanac je 23.10.2019. zamolila građane za razumijevanje i poštivanje privremene regulacije prometa “kako bi struka odradila svoje i na zadovoljstvo svih čim prije završila ovu fazu radova”. Dva dana nakon toga zatvara se promet Ljubljanskom ulicom, a izvođač radova tri dana nakon toga uopće ne radi na dionici gradilišta u za promet zatvorenoj Ljubljanskoj ulici. Četvrtog dana nove regulacije prometa u Ljubljanskoj ulici (ponedjeljak 28.10.2019.) se pojavilo desetak radnika koji odrađuju svoje poslove, a bageri više – manje stoje parkirani na gradilištu. Kako građani mogu imati razumijevanje za ovakav rad “struke”? Koliko to strpljene građana Borlina i cijelog zapadnog dijela Karlovca treba biti?
Molim gospodina Damira Mandića, gradonačelnika grada Karlovca da pod hitno nešto poduzme i prekine ovu agoniju građana Borlina kako bi smo se koliko toliko vratili u normalan život. Podsjećam gospodina Mandića da je gradsko poduzeće Vodovod i kanalizacija d.o.o. osiguralo 22 milijuna kuna za ove radove što mu daje i te kako argumente da odmah zahtjeva ubrzanje ovih “šlampavih” građevinskih radova, piše Golubić.
KAportal.hr