– Dobri smo bili, sve je bilo pod kontrolom. Ljudi shvaćaju da 112 trebaju zvati baš kad moraju i ne zauzimaju linije dok bi nekome mogla zatrebati pomoć, ocijenio je 2017. Martin Barić pročelnik Područnog ureda DUZS-a u Karlovcu.
Taj su broj lani domaći i stranci – kojima su na raspolaganju prevoditelji šest jezika EU – nazvali 54.078 puta, što Ured, u kojem je 8 linija i operativci koji rade 24 sata dnevno, po broju poziva svrstava na 7. ili 8. mjesto u zemlji. Od toga je namjenskih poziva 75 posto, ili 46.665, a nenamjenskih 13.173.
Niti jedan lažni poziv
– Zlonamjernih je bilo 250 i u padu su, a lažni nije bio niti jedan. Prijašnjih je godina bilo tih problematičnih, a iako su zvala i djeca, više su to činili odrasli, koji, na primjer, nemaju s kim razgovarati, priča nam Barić.
Ima tako situacija međusobnih tužakanja susjeda, primjerice, ali dežurni u Centru 112 brzo ih rješavaju u suradnji s policijom. Dogode se i “slučajni” – da mobitel nekog drvosječe sam nazove 112, a ovaj to i ne zna…
– Zamolimo ga onda da zaključa mobitel, da se to ne ponovi, jednostavno kaže Barić.
A najčešće kad stigne poziv, nije uopće jednostavno. Jest da je i dalje najviše poziva s pitanjima zašto nema struje ili vode, ali ljudi 112 najčešće zovu kad trebaju medicinsku pomoć. Takvih je poziva lani bilo 2.837, od kojih je u 1.749 slučajeva tražena intervencija, a savjet u 1.088. Sigurnosnih – zbog prometnih nesreća, ugrožavanja prometa, napada na život i imovinu, smrtnih slučajeva, obiteljskog nasilja – bilo je 1.786, vatrogasnih 286 – 255 zbog požara, 31 tehničkih intervencija.
Elementarne nepogode
Nisu nas mimoišle ni elementarne nepogode u 2017., pa iako nisu bile katastrofalne kao ranijih godina, imali smo dvije tuče u lipnju, poplave u rujnu i prosincu.
– Uhodane su sve žurne službe, usko surađujemo s kolegama iz drugih Ureda. Snage su obučene, opremljene, educirane. Sustav je stabiliziran, poglavito rano upozoravanje, zaključio je Barić.
KAportal.hr