Mještani Josipdola peticijom se požalili na problem odvodnje – zasad dobili samo poduže očitovanje načelnika

Josipdol - općinsko središte

– Općina Josipdol i stanovnici u trokutu državnih cesta D-42 i
D-23 i željezničke pruge Oštarije – Split poznaju problematiku
pojačanog utjecaja podzemnih i oborinskih voda na dijelu ulica
Ogulinska, Karlovačka te naselja Lager i Siča, kao i širem
području centra Josipdola, kao i problematike u centralnom
groblju Josipdol. Problematika je  poznata stanovnicima tih
dijelova naselja i ista nije “od jučer”, kažu nam iz Općine
Josipdol, a nakon što smo pisali o peticiji građana da im se
riješi problem oborinskih voda i komunalni problem s kojim se
suočavaju.

Ostatak priopćenja koje je potpisao načelnik Općine Zlatko
Mihaljević prenosimo u cijelosti…

Tijekom godina nisu se poštivala poznata iskustvena saznanja
niti zakonitosti gradnje i pravila struke kod izgradnje
stambenih i pomoćnih objekata od strane pojedinaca. Isto tako
sustavno je vršena devastacija prostora kao i neodržavanje
postojećih odvodnih jaraka i propusta te nekontrolirano
nasipavanje, zaoravanje prilaznih smjerova tokova površinskih
voda koje su uzrokovane i podzemnim vodama. U ovoj godini
imali smo iznadprosječne količine snježnih oborina koje su
dodatno pogoršale situaciju.

Od 2012. godine sustavno smo upozoravali na nastalu problematiku
i kontekstu istog Općina Josipdol nije prihvatila ponuđena
idejna rješenja i izgradnju infrastrukturnih objekata
vezanih za prolazak dvokolosječne pruge Zagreb- Škrljevo kroz
naselje Josipdol, argumentirajući svoje primjedbe upravo na
pretpostavci problema odvodnje i plavljenja objekata u zoni
potoka Munjave, D-23 i že lje zničkog kolodvora.

Od veljače 2015. godine upozoravamo Hrvatske ceste na problem
odvodnje u užem centru naselja Josipdol te uvodno spomenutih
dijela, kao plavljenje prilaza školi i dječjem vrtiću, zbog
nedostatka propusta ispod državne ceste D-23 te na tom
dijelu predlažemo izgradnju novih propusta, pomoć i suradnju
u rješavanju istog.

U 2016. godini provođenjem projekta odvodnje užeg dijela centra
Josipdola u potpunosti je riješen problem užeg centra. U
2017. godini izvršili smo geodetska snimanja dijela D-23,
D-42 i ŽC-4255 sa izradom podloga za uknjižbu i
projektiranje, kako preduvjet rekonstrukcije ceste, rješenja
odvodnje fekalnih i oborinskih voda na širem području Općine
u koordinaciji sa Hrvatskim cestama i Županijskom upravom za
ceste. Općina Josipdol prema preuzetim obavezama i direktivama EU
mora riješiti pitanje odvodnje do 2023. godine. U tom
pogledu smo u koordiniranim aktivnostima zajedno s nadležnim
pouzećem “Vodovod i kanalizacija’· d.o.o. Ogulin i
Hrvatskim vodama na zajedničkom projektu ,.Aglomeracija
Josipdola”. Na zadnjem sastanku u Hrvatskim vodama naš
pristup procijenjen je više nego dobrim obzirom na
planiranu provedbu projekta.

U konkretnoj situaciji iskazanoj kroz članak OGportala (koji je
prenio i KAportal.hr op.a.) i iskaze naših sumještana
gospodina Marinka Sertića i gđice Tee Turkalj, općinske
vijećnice, i njihovog ogorčenja mogu iskazati žaljenje na
nastalu štetu i probleme koji su im nastali na njihovim
stambenim objektima, kako njima tako i ostalim
našim sumještanima, ali pozvati ih “na njihovu
neinformiranost i osobno ne bih izrekao iskrenost u želji
rješavanja problematike, već više o ideji otvaranja
medijskog prostora, a sve je vidljivo iz vaših fotografija u
prilogu i detalja izgrađenih podrumskih prostora.

Općina Josipdol upozorila je izvođače radova, Ceste Karlovac i
Hrvatske ceste te njihove nadležne rukovodioce, gđu Miloš i
nadzornog inženjera, gosp. Dukovca. obzirom na poznavanje
problematike, još kod prvog pokušaja rješavanja
odvodnje započetom izgradnjom drenaže – “upojnog bunara”
kojeg nema svrhe graditi u području natopljenom
vodom. 2016. godine dobivenim uvidom u izvedeni projekt
oborinske odvodnje dijela ceste D42, dionice l, u Josipdol,
od stac. 32+841 do 32+916,5, po zahtjevu i
rješenju Hrvatskih cesta, osobno sam upozorio nadležne da to
rješenje nije dobro niti se može ispustiti voda na sredinu
privatne građevinske parcele bez iskopa odvodnog jarka
do postojećeg kanala uz bivšu “klaonicu Josipdol”. Nadležni
su nas ignorirali (isti koje smo prethodno spomenuli), a u
obilasku terena odgovornost prebacuju na Općinu Josipdol.
Nastavano na uvidu u gornje rješenja, kontaktirao sam ispostavu
Hrvatskih cesta u Karlovcu i nadležnog projektanta i ponudio
zajedničko rješenje kroz spajanje ove “sporne verzije” na
drugo rješenje na odvodnju užeg centra Josipdola koja je
bila u završnoj fazi projektiranja po istom projektantu koji
je prihvatio naš prijedlog i pojačao profil kolektora koji
započinje na parkiralištu uza zgradu općine. Općina Josipdol
naručila je izradu podloge – geodetsko snimanje i identifikaciju
parcela i vlasnika kako bi zajednički riješili problem
imovinsko pravnih odnosa, riješili problem plavljenja bez
nepotrebnih ishodovanja posebnih dozvola jer su ti radovi trebali
biti provedeni kroz redovno održavanje državne ceste.
Izgradnjom cca 260 m kolektora ostvarili bi se preduvjeti i
za izgradnju nogostupa od zgrade općine do Vrtlarske
ulice. Jednostranom odlukom nadzornog inženjera hrvatskih
cesta ostali smo na današnjim prozivanjima i očekivanju
konačnog i sustavno rješenja kroz cjelovitu
rekonstrukciju državne ceste i provođenja projekta
Aglomeracije Josipdol koji je u tijeku izrade. Sva
vjerodostojna dokumentacija vezano za naprijed navedene iskaze
uz problematiku plavljenja nalazi se u Općini Josipdol, piše
Mihaljević.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest