Jedan od velikih infrastrukturnih projekata Hrvatskih željeznica je rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka magistralne pruge od zagrebačkog predgrađa u Hrvatskom Leskovcu do Karlovca, a jedan od koraka u njegovoj realizaciji je i javna rasprava koja će se od 14. svibnja do 12. lipnja održati u Karlovcu.
“More” dokumentacije
Radi se, naime, o javnom izlaganju i raspravi o Studiji utjecaja na okoliš ovog zahvata barem što se tiče područja Karlovačke županije.
Kako navode u HŽ Infrastrukturi, priprema projektne dokumentacije obuhvaća projektiranje kompletne željezničke infrastrukture (infrastrukturnog podsustava, kontrolno-upravljačkog i signalnog podsustava, energetskog podsustava, zgrada) i ostalih postrojenja vezanih uz željezničku infrastrukturu.
– U sklopu projekta pripremaju se idejni projekt i glavni projekti, studija
izvedivosti s analizom troškova i koristi te financijskom i ekonomskom analizom, revizija studije o procjeni utjecaja na okoliš, nacrt aplikacije i okvirne natječajne dokumentacije te ishođenje lokacijske dozvole i građevinskih dozvola za dionicu Hrvatski Leskovac – Karlovac, dodaju u HŽ-u. Ugovor o projektiranju potpisan je još davne 2012. godine, a ukupna vrijednost samog projektiranja je 7,1 milijun eura, s time da 85 posto iznosa sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 15 posto Vlada RH.
Cifra od koje boli glava
Kolika će, kad do toga dođe, biti cijena gradnje dolazimo do cifre od koje bi mogla zaboljeti glava. Za orjentaciju mogla bi se približno uzeti cijena dionice pruge koja je trenutno u gradnji, one od Dugog Sela do Križevaca. 38,2 kilometra pruge stoji više od milijardu i pol kuna i to je trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj i bit će sve do početka gradnje Pelješkog mosta.
KAportal.hr