Dok između Velike Jelse i Hrnetića ne bude izgrađen novi most, moguće je da stari bude popravljen pa otvoren i za motorna vozila, a ne samo pješake i bicikliste.
Temu o mostu čija je gradnja najavljena, planirana u proračunu pa zbog previsoke cijene stavljena na čekanje, započeo je na sjednici Vijeća Dubravko Golubić (SDP), primjetivši da će most, ako ne bude popravljen prije zime, biti zatvoren i za pješake jer ralice na njega ne smiju pa će biti neočišćen.
– Nije opravdan razlog zatvaranja mosta, ne stoji da je opasan za promet motornih vozila, a pješaka siguran. Na sastanku sa stanovnicima vjerujem da ste stekli dojam da žele otvaranje mosta, a jedan od njih je i predložio da se limena podloga zamijeni drvenim daskama čime bi se riješio najveći dio problema, kazao je Golubić.
Odgovarajući mu, gradonačelnik Damir Mandić ispričao je da je lani Gradu prijavljeno da su se limene plahte na mostu podigle nakon što je njime prošao netko kamionom ili traktorom. Između procjene nekih da to nije ništa dramatično i one stručnjaka, poslušao je struku i most je zatvoren zbog sigurnosti.
– Što se tiče sigurnosti mosta, u ovom trenutku ništa se ključno promijenilo. Taj most je sagrađan kako je sagrađen, ima svoje kvalitete i probleme, ali činjenica je da na njemu 180 zakovica, elemenata koji drže, čuvaju stabilnost mosta, njih 140 nedostaje. Kako su nestale, možemo razgovarati, ali znamo da nisu otišle, isparile ili se istopile. Ovakav kakav je ne zadovoljava element sigurnosti. A kad je sigurnost u pitanju, oko toga ne raspravljam, kazao je Mandić.
Dodao je da na cijenu gradnje ponuđenu javnom nabavom se nije moglo utjecati i da se od novog mosta nije odustalo.
– Od mosta koji smo isprojektirali, kreditno osigurali sredstva, odustali nismo, pokušavamo zatvoriti financijsku konstrukciju i s državne razine. Ne bih rekao da smo odustali od mosta onakvog kakvog planirali. Što će se dogoditi kod donošenja proračuna, izvijestit ćemo stanovnike. Što se podaskavanja tiče, neozbiljno je da ad hoc kažem “to ćemo”. Nakon sastanka s mještanima, imamo hodogram na koji način ga pokušati staviti u funkciju i u kontaktu smo s Hrvatskom vojskom jer je ona vlasnik mosta; s njom moramo riješiti vlasništvo. Da su krenuli radovi, predviđeno u troškovniku da vojska razmontira most i odnese u svoja skladišta. U kontaktu smo, tražimo rješenje. Podaskavanje mosta nije isključeno, a na koji način – kad budemo imali zatvorenu priču to ćemo iskomunicirati, prije svega s mještanima, a onda s ostalima, rekao je Mandić.
Nezavisni Davor Petračić ocijenio je da se sadašnji most može jednostavno i brzo osposobiti za promet, a to znači da novi još i ne bi trebalo graditi.
– Zapanjio sam se kad ste rekli da je most zatvoren samo zbog zakovica; to su bolcne, vrsta spojnog sredstva. To je inače Bailey konstrukcija, vojna, preko koje idu tenkovi, ima veliku nosivost. Očekivao sam da ćete reći da je ona prohrđala, nosač oslabljen itd., ali da ste pali na oblozi mosta koja se može lako zamijeniti i na tim spojnim sredstvima koja se mogu sutra postaviti – to nije razlog za zatvaranje mosta. Stvar je samo dobre volje. Očekivao sam: “došao je institut, našli su ozbiljna oštećenja u konstrukciji i zato smo ga zatvorili”, a vi ga zatvorite zbog onoga što se može za jedan dan napraviti?! Neprihvatljivo. To treba napraviti, pustiti most u funkciju i procijeniti njegov realan vijek trajanja. On još može funkcionirati normalno i ne treba trošiti novce na novi ako je ovaj funkcikonalan, zaključio je Petračić.
– Nisam pao, nego sam most zatvorio da ne bi netko drugi pao! Nisam inženjer, ovaj dio oko oplata koje su dignute -ne znam koliko novca je uloženo u saniranje svih tih oštećenja. Zbog konstrukcije itd., što se može dogoditi, ne mogu pretpostaviti ni stručnjaci i zato i je zatvoren. Ako ne uspijemo možemo realizirati ovo što želimo, vidjet ćemo s HV da se ta Bailey konstrukcija stavi u potpunosti u funkciju i da most bude kakav je, ali prohodan i za motorna vozila, najavio je Mandić.
KAportal.hr