Da ne bi prošli kao Karlovčanin koji je platio auto koji nikad nije vidio – pokrenuta velika kampanja suzbijanja online prijevara

Online kupovina postala je svakodnevnica za većinu građana pa s
tehnološkim razvojem isto tako napreduju i oni koji se žele na
račun drugih, dakako ilegalno, okoristiti. Stoga je Europol i
Europska bankarska federacija pokrenula kampanju osvješćivanja o
sedam najčešćih financijskih online prijevara, a akciji se
pridružila i policija u Hrvatskoj. U Karlovačkoj županiji bilo je
više žrtava internetskih prijevara. Podsjetimo se neslavne kupnje
traktora preko interneta za Općinu Draganić, kao i mladića iz
Karlovca koji je uplatio automobil koji nikada nije vidio.

Radi se o kampanji #CyberScams kao dio programa European Cyber
Security Month. Naime, tijekom idućeg tjedna policijske službe
svih 28 država članica Europske unije, 5 država koje nisu članice
Europske unije, 24 nacionalnih bankovnih udruženja i banke te
mnogo drugih dionika u borbi protiv kibernetičkog kriminala,
podizat će svijest o tom fenomenu u kriminalu. Ovaj paneuropski
pothvat bit će pokrenut komunikacijskom kampanjom putem kanala
društvenih medija i nacionalnih policijskih službi, bankovnih
udruženja i financijskih ustanova.

U svrhu ove kampanje proizveden je promotivni materijal na 27
jezika, dostupan je za preuzimanje na adresi public download, a
uključuje informacije o sedam najčešće korištenih financijskih
online prijevara i kako ih izbjeći:

– CEO prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili
nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite
novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s
poslovnog račun

– Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši
klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na
drugi bankovni račun.

– Krađa identiteta/krađa identiteta navođenjem lažne
poveznice/lažni telefonski pozivi: varalice vas zovu, šalju
tekstualnu poruku ili e-poštu i prijevarom vas navode da
podijelite s njima svoje osobne, financijske ili sigurnosne
informacije.

– Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta
banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada
kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših
financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava
mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

– Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su
zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na
mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste
društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

– Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se
kroz kanale društvenih medija.

– Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede
vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju
izvrsnu lažnu online ponudu.

– Internet je postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce.
Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako
bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije.
Prijevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili
nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata. Taktike koje
koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže
za otkriti.  Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije
to toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online
prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što
žele – vaš novac i/ili bankovne podatke, upozorava policija.

KAportal.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest