Dugotrajno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, svjetska kriza,
diskontinuitet vlasti, nedorečenost projekta – naveo je župan
Damir Jelić, odgovarajući na vijećničko pitanje Hrvoja Hoffmana
(Živi zid) neke od razloga zašto, dok je bio karlovački
gradonačelnik, nije intenzivirao rješenja veće sigurnosti prometa
na Turnju.
Podsjetio je da se o obilaznici počelo govoriti 60-ih godina
prošlog stoljeća, tada je krenulo i rješavanje imovinsko-pravnih
odnosa za potrebno zeljište, no dio njih do danas nije riješen.
Kazao je da su 2007., kada se pokojni ministar Branko Vukelić
zalagao za gradnju mosta, uslijedile kritike, posebno oporbe, da
bi sada neki od tadašnjih kritičara kritizirali zašto obilaznica
nije napravljena.
– 2009. kada je nakon prve faze, mosta, trebalo odraditi korak
dalje – a to nije moje opravdanje – došla je velika svjetska
kriza, sasjekla takve projekte, samo neki su se radili. To jedan
od objektivnih razloga zašto projekt obilaznice nije nastavljen.
Drugi je naša boljka što kad dođe do diskontinuiteta vlasti, dođe
i do diskontinuiteta projekata, a treći je nedorečenost projekta.
Ovdje je struka zakazala u dodiru s politikom; nikad ne može
jedno bez drugoga kad se donaša odluka. Taj projekt, ondašnji, je
bio nedorečen po mnogo čemu. Pokušavali smo to na različite
načine popravljati, jedan je bio kad se pristupna cesta do mosta
odradi da će se promet vratiti nazad kod Spomenika poginulim
braniteljima?! Nije bio dobar projekt, nadograđivali smo ga.
Jedan od bitnih faktora je sporost administracije. Procedure, sve
vezano za okoliš i imovinsko-pravne odnose koji od 60-ih nisu
završeni. Javna nabava, dozvole … sve to utječe, rekao je
Jelić.
Kako dodaje, postoji još jedna stvar koju je Grad ubacio u taj
projekt i indirektno ga usporio: sustav obrane od poplave. Jer
nitko nije, dok je projekt bio rađen, razmišljao o tisućljetnim
vodama, dogodile su se kasnije i u nivelaciju projekta Hrvatskih
voda su morale ući. Kad se doda spoj Hrvatskih cesta i Hrvatskih
voda, isto se počelo gubiti vrijeme. Kad vidite koliko je tu
faktora, sve zajedno govori do kojih se problema dolazilo u tom
projektu. Govorim o nacionalnom projektu, da sam birokrat rekao
bih: A što imam s tim, bio gradonačelnik ili župan? Ali, nije to
interes, nego suprotno. Grad Karlovac je u potpunosti u tom
projektu, pravnici su i prije tragedije radili na
imovinsko-pravnih odnosima da projekt može zažvjeti. Sve ovo što
sam izrekao, kakve to snage ima pod cijenom tragedije koja se
dogodila? Svjestan sam: nikakve. Svi se propitujemo da li je
moglo bolje, da li je dovoljno što je Grad inzistirao da se
postavi trepćući semafor itd? Ništa nije dovoljno, sve ovo ništa
ne vrijedi jedne majčine suze, zaključio je Jelić.
KAportal.hr