.
Kako navodi riječki dnevnik, dogradnja autoceste je među
najvažnijim projektima Autoceste Rijeka – Zagreb u idućim
godinama. Projekti su definirani su Master planom ARZ-a,
strateškim dokumentom koji analizira, definira i ocjenjuje moguće
varijante razvitka autocestovne mreže na dionici Zagreb –
Karlovac i njezin utjecaj na cjelokupnu cestovnu mrežu i
gospodarstvo RH, te definira i projekte koji će dati dodatnu
kvalitetu autocesti čija je gradnja započela prije više od 45
godina.
Naime, autocesta Rijeka – Zagreb spada među najprometnije
autoceste u državi, a pritom uvjerljivo najveći promet u
Hrvatskoj ima dionica Karlovac – Zagreb. Prošle godine je
zabilježen prosječan godišnji dnevni promet (PGDP) od 32.693
vozila, što je jedan od parametara koji ukazuje na opravdanost
potrebe izgradnje trećeg traka, projekta o kojemu se u ARZ-u
počelo razmišljati još prije desetak godina.
Procijenjena vrijednost investicije izgradnje proširenja
kapaciteta autoceste Zagreb – Karlovac iznosi 117,6 milijuna
eura, te je u tijeku priprema potrebne dokumentacije s ciljem da
se osigura sufinanciranje iz europskih fondova.
– Analiza podataka je čak pokazala kako će negdje 2030.
godine treći trak biti potreban i na dionici od Karlovca do
Bosiljeva 2. Nakon izrade Studije opravdanosti ići ćemo prema
europskim fondovima, a minimalni iznos sredstava koji će se
sufinancirati je 50 posto, vjerujem da je moguće i više. U
projektu ne govorimo samo o trećoj traci već planiramo riješiti i
problem sustava odvodnje na autocesti Karlovac – Zagreb, ti
tijekom idućih nekoliko godina, rekao je Novom
listu Direktor ARZ-a Josip Šala.
KAportal.hr