Zakon koji je odredila Europska unija je usvojen 27. listopada, a
donosi brojne novosti u radu autoškola, među prvima pad cijena.
Voditelj Centra unutarnjeg tržišta pri Ministarstvu gospodarstva,
poduzetništva i obrta Daniel Hinšt, koji je
radio na Akcijskom planu za administrativno rasterećenje
gospodarstva objavio je na svom Facebook profilu kako je konačno
provedena deregulacija tržišta autoškola prema Direktivi o
uslugama izdanoj od strane Europske unije.
Zakon je usvojen 27. listopada, a donosi brojne novosti u radu
autoškola, među prvima pad cijena.
Sve novosti Hinšt je iznio u svom statusu, kojeg prenosimo u
cijelosti:
“1. Auto škole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne
cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do
sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim
postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.
2. Ukinuta je zaštićena mreža auto škola kroz koju je država
ograničavala dozvoljeni broj auto škola po svakoj županiji,
ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno
teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i
zabranjeno ispitivanje ekonomske “opravdanosti”. Takav Economic
needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne
konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže
odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu
potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali
uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za auto škole.
Potreban broj auto škola i moguće cijene će konačno određivati
narod.
3. Omogućena je sloboda ugovaranja rada u auto školi na puno
ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad prilagodio tržišnim
potrebama.
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti
tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički
pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50
kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je
granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina
te sa 12 na 15 godina autobuse u auto školama. Time je smanjena
učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje
auto škole doživjeti određeno rasterećenje”, stoji u statusu
Daniela Hinšta.
Vijesti.rtl.hr