Od 1. veljače obavezno razdvajanje otpada, obračun i dalje po volumenu, kazne za nesavjesne…

– Tom odlukom je predviđeno da cjelokupni sustav treba biti u funkciji 12 mjeseci nakon donošenja cjenika. Prvi razlog je što treba nabaviti i vozila i posude, napraviti još jednu sortirnicu kako bismo povećali kapacitet, a drugi koji Čistoća mora odraditi je sa svakim korisnikom usluge, oko 25.000, potpisati ugovor, odnosno, izjavu. Svaka ta izjava bit će drugačija, ovisno o broju članova, mjestu gdje će posuda stajati i drugim kriterijima, kazao je dogradonačelnik Ivan Mrzljak, podsjetivši da je i ova odluka obveza jedinica lokalne samouprave proistekla iz Vladine Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom koja je na snazi od 1. studenog.

Nacrtom odluke koji je od danas na javnom uvidu predviđeno je da je kriterij obračuna odvoza otpada volumen i za korisnike individualnog i kolektivnog stanovanja, da je odvoz miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada jednom tjedno, a reciklabilnog – plastika, papir i sl. – jednom mjesečno.

– Vodit ćemo računa, iako je predviđen odvoz jednom tjedno, da kod biootpada to u ljetnim mjesecima i sukladno potrebama bude i češće kako ne bi bilo problema s mirisima i ostalim posljedicama njegovog zbrinjavanja. Korisnicima s kojima ćemo sklapati ugovor, odnosno, izjavu, bit će pružena mogućnost da biraju način usluge. Nova cijena sadržavat će naplatni dio – zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada i biootpada, a nenaplatni, kao i do sad, jednom godišnje zbrinjavanje glomaznog otpada, te reciklabilnog. Cijena se sastoji od tri dijela: cijene zbrinjavanja javne usluge miješanog komunalnog i biootpada, obvezne cijene minimalne usluge i ugovorne kazne. Navedeno je u kojim slučajevima će korisnici biti određenim novčanim iznosima kažnjavani za nepostupanje i nepridržavanje odredbi ove odluke, izjavila je direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević.

Te su kazne, primjerice, od 200 kuna za korisnika koji ne drži spremnik na za to propisanom mjestu do 3.000 kuna ako je u izjavi o načinu korištenja usluge naveo očigledno netočne podatke.

No, iako, po Mandićevim riječima, u usporedbi s nekim drugim gradovima nisu drastične, ne znači da će biti u iznosima u kojima su predložene.

– Mi to možemo odraditi bez kažnjavanja! Svjesi smo da će biti teško, da će uhodavanje biti dugotrajno i da nismo svi na istoj razini odgovornosti, ali svima nam je cilj da to funkcionira. Kazne smo morali ugraditi, ali ako se pokaže da nisu dovoljne…, kazao je Mandić, napomenuvši da će sve gradske ustanove i tvrtke od 1. veljače razdvajati otpad jer im je to naložio, a državne zamolio da to čine.

Za nabavu novih vozila, posuda, strojeva… Čistoći će trebati oko 10 milijuna kuna pa je plan do njih doći iz europskih fondova. Da bi se za ta sredstva mogli kandidirati, Grad će ovaj mjesec donijeti  i Plan gospodarenja otpadom.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest