Ni da, ni ne – baš u tu rečenicu iz poznate pjesme moglo bi se sažeti i mišljenje Gradskog vijeća Karlovca o predloženom Nacrtu konačnog prijedloga Ciljanih IV. Izmjena i dopuna Prostornog plana Karlovačke županije, odnosno, trasi nizinske pruge.
Grad podržava njenu izgradnju, suglasan je s planiranim koridorom u skladu s dostavljenom stručnom podlogom Idejno rješenje mogućeg izmještanja usvojenog koridora nove željezničke pruge Zagreb – Rijeka na dijelu oko grada Karlovca, koje je izradila radna skupina DAGG-a i neprihvatljiva mu je dvokolosječna pruga kroz grad, odnosno, “varijantu izgradnje drugog kolosjeka uz postojeći, na dionici kroz urbano područje grada, s ciljem uspostave željezničkog prometa velike propusne moći s težištem na teretnom prometu, smatramo nepovoljnom i neprihvatljivom”.
Jednokolosječna pruga dobrodošla
Drže da je rekonstruirana jednokolosječna pruga za magistralni putnički promet koja je istovremeno u funkciji lokalnog, međugradskog i međužupanijskog putničkog prometa poželjan i dobrodošao infrastrukturni sadržaj koji nadograđuje kvalitetu života u gradu i poboljšava dostupnost i to je namjena koju Grad podržava i koja se uklapa u strategijom zacrtan koncept razvoja.
– Do sada važeći obilazni koridor/trasa (preko Mostanjskog polja i Logorišta) nepovoljan je za grad i tražimo njegovo ukidanje. Planom predviđena rezervacija prostora za 3 varijantna koridora postavlja dodatna ograničenja i dugoročno onemogućuje korištenje prostora za druge namjene. Iako se radi o uobičajenoj planerskoj praksi, činjenica je da se tijekom cijelog postupka izrade ovih izmjena plana ne radi samo o planiranju, već se istovremeno radi na projektiranju trasa. Postupak strateške procjene provođen je bez dovoljno potrebnih podataka kojima bi se pojedini učinci mogli kvantificirati i mjerljivo usporediti, pa su tako i zaključci i preporučene mjere tek novo propisivanje obaveza i istraživanja koje je, ustvari, trebalo provesti već u ovom postupku, smatraju u Gradu Karlovcu.
Primjedbe nisu usvojene
Podsjećaju da su od 2008. godine više puta pokušavali pokrenuti temu koridora i trase pruge unutar teritorijalnih granica Karlovca, kao i da su tijekom postupka izrade Izmjena i dopuna Prostornog plana Karlovačke županije usvojenih 2008.godine, reagirali u svakoj zakonom predviđenoj prilici, njihove primjedbe nisu usvojene, ali jest trasa s kojom Grad nije bio suglasan. Navode i da je samo Grad Karlovac za izrade Ciljanih IV. Izmjena PPKŽ podnio formalni zahtjev sa stručnom podlogom za izmjenu planiranog obilaznog dvokolosječnog koridora s prijedlogom što šireg obilaska gradskog prostora.
– U trenutku pokretanja izrade plana nije postojao formalni zahtjev za ponovno istraživanje mogućnosti planiranja drugog kolosjeka kroz grad. Željeznička pruga u funkciji prioritetno teretnog prometa, kapaciteta i opterećenja sukladnih karakteristikama pruge velike propusne moći (međudržavna, europskog karaktera), kojoj je cilj brzi učinkoviti transport tereta između udaljenih odredišta ne može imati svoje mjesto u središtu grada. Ne možemo se složiti o potrebi preispitivanja i istraživanja koridora/trasa za koju nije postojala formalna inicijativa prilikom pokretanja izrade plana (varijanta drugog kolosjeka u gradu). Također, u cijelom postupku izrade plana izostala je ocjena postojeće, “povijesne” pruge u današnjem gradu, a u kontekstu ciljanog obima i sadržaja prometa na pruzi. Sveobuhvatna prostorna analiza infrastrukture državnog, županijskog i lokalnog značaja na području aglomeracije Karlovac-Duga Resa zadatak je županijskog plana, odnosno njegove kompleksne izmjene koja nije izrađena, već se provodi segmentirano po temama (Ciljane IV i II izmjene PPKŽ), pa ju stoga nije moguće planerski kvalitetno sagledati, nabrajaju u Gradu.
Vodocrpilišta na koridoru pruge?
Dodaju i kako je županijski Plan trebao napraviti kompleksno, objedinjeno istraživanje i analizu šireg područja te kako je Županiji poznato da Vodovod i kanalizacija i Hrvatske vode provode istraživanja na Mostanjskom polju s ciljem otvaranja novog vodocrpilišta koje bi osiguralo dodatne količine vode za vodoopskrbni sustav aglomeracije Karlovac – Duga Resa, a radi se o zahvatu unutar trenutno važećeg planiranog koridora magistralne pruge velike propusne moći, kao i da je Grad nositelju izrade plana dostavio brojnu dokumentaciju: o vodoopskrbnom sustavu Karlovca, istraživanjima vodonosnika u Mostanjskom polju itd.
– Veliki nedostatak ovog postupka izrade Ciljanih IV. Izmjena PPKŽ i paralelnog postupka izrade Ciljanih II izmjena i dopuna PPKŽ su odvojeni postupci i nemogućnost istovremene analize svih ulaznih podataka, zahtjeva, kumulativnih utjecaja i sagledavanja posljedica. Smatramo opravdanom zabrinutost u vezi konačnog izgleda ovako segmentirano izmijenjenog Prostornog plana Karlovačke županije. Neophodno je odmah po donošenju izmjena utvrditi i izraditi pročišćeni oblik plana i odluke o donošenju, zaključuju na kraju.
Izmjene Prostornog plana usvojiti mora Županijska skupština, no kada će se one naći pred vijećnicima, još nije poznato.
KAportal.hr